امامی مطرح کرد؛

دسترسی به پوشاک‌ و ملزومات زندگی؛ هدف نمایشگاه شهر خانواده

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: هدف اصلی نمایشگاه شهر خانواده، دسترسی سریع و کوتاه مدت به پوشاک، کالا و ملزومات حجاب و لوازم خانگی با قیمت مناسب است.

سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، درمورد نمایشگاه پوشاک ایرانی شهر خانواده، بیان کرد: در کارگروه ساماندهی مد و لباس باید کار‌های مختلفی انجام شود که معما‌ها و قفل‌های نظام پوشاک و ملزومات حجاب و کالا‌های حجاب باز شود. بنابراین، اگر سکو‌های موقت، درست و دقیق و کارشناسی پیش بینی می‌شد و یا پیش بینی شود، در ایام خرید می‌تواند بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را برطرف کند.

به گفته امامی، دسترسی به پوشاک سالم، زیبا و عفیفانه و ارزان از دغدغه‌های جدی امروز زندگی شهری ایران است و این موضوع، نه تنها در تهران بلکه در مراکز استان‌ها هم وجود دارد و همواره، این گلایه به دولت و مسئولین بوده است و تولیدکنندگانی که در ماه‌های اخیر، مخصوصاً به دلیل نوسانات فضای مجازی و ارزی در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته اند و تبعاً شهر خانواده‌ای که در ایام دهه فجر در مصلی تهران افتتاح شده، آغاز است و پایان نیست.

امامی ادامه داد: پس از ایام فجر، حداقل پنج شهر خانواده دیگر در شهر تهران برگزار خواهد شد و رویکرد سکو‌های مختلف در شهر‌های مختلف با قوت پیگیری خواهد شد و ویژگی مهم و بزرگ تولیدکنندگان و حاضران در این نمایشگاه به ویژه در بخش پوشاک این است که، چون خودشان تولیدکننده ولو خرد هستند و حتی آن چنان نامور نشده اند و به عبارتی، جزء برند یا ویژند‌های معروف پوشاک اجتماعی، نوجوان یا مردان نیستند، از اینرو، به دلیل این که تعهد بالایی در کیفیت و در مقایسه با کالای موجود، هنر بالایی در طراحی دارند و ایرانی هستند و وارداتی و قاچاقی نیستند مزیت فوق العاده‌ای را به وجود می‌آورند که اولاً ما در خدمتشان باشیم و به آن‌ها مباهات کنیم و ثانیاً، مردم به خاطر زیبایی کالا و اقتصادی بودن شرایط که محیط خوبی است، از این نمایشگاه استقبال می کنند.

رئیس کارگروه مد و لباس کشور افزود: اگر بتوانیم به کمک اصناف، فضایی را در سکو‌های موقت فراهم کنیم، می‌توانیم قیمت پوشاک به ویژه حجاب و کالای حجاب را تا ۴۰درصد کاهش دهیم تا بانوان بتوانند از تعداد زیادی لباس و ملزومات حجاب استفاده کنند. 

او گفت: هدف اصلی نمایشگاه شهر خانواده، دسترسی سریع و کوتاه مدت به پوشاک، کالا و ملزومات حجاب و لوازم خانگی، جهیزیه و صنایع فرهنگی و دستی است که محصولات عرضه شده در نمایشگاه شهر خانواده، ارزان‌تر از بازار هستند تا در شب عید، سبدی از کالا‌های ارزان قیمت و با کیفیت به دست خانواده ایرانی برسد.

امامی افزود: اگر شهر خانواده بتواند در مصلی موفق باشد و در میان خانواده‌های ایرانی، جای خود را پیدا کند این ظرفیت وجود دارد که بتواند به طور مرتب، در سال و یا حتی به طور دائم، مرکز عرضه کالای حجاب برای تولیدکنندگان خرد کل کشور باشد؛ تولیدکنندگانی که گاهی سرپرست خانوار هستند یا کارگاه کوچک دارند و با چند چرخ خیاطی به تولید پوشاک می‌پردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
اگه لباسهایی باطرحهای زیباوپوشیده ارائه بشه فک نکنم بجزعده معدودی لباسهای نامناسب بپوشن متاسفانه لباسهای پوشیده قیمتاشون ازلباطهای کوتاه وبدن نماقیمتاخیلی بیشترهالبته یه علتش اینه که پارچه بیشتری استفاده میشه منواقعا براخریدلباس مشکل دارم یاچسبونن یاطرحشون خیلی سادس یاگرونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
برای فروشگاه خانواده امکان خرید اینترنتی هم بذارید تا برای شهرهای دیگه هم دسترس پذیر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
اگر این سیاست که پوشاک ارزان با قیمت مناسب دوخت خوب وپارچه اهی خوب و مناسب تولید و عرضه شود و نمایشگاههای د سراسر کشور وشهرها مانند گذشته قبل از کرونا انجام بشه خیلی عالی است و اداره ارشاد از پوشاکهی خارجی و مانتوهی جلوباز ویا ....جلو گیری کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
قیمت همینا چند ملیونه؟؟؟؟خب قیمت هارو بیارید پایین اگ از محصولات داخلی استفاده نکردیم بعد هرچی خواستید بگید