اجرای ۷۰ هزار طرح خرد اشتغالزایی در دولت سیزدهم

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت:دولت سیزدهم ۷۰ هزار طرح خرد و اشتغالزایی اقتصادی را با همکاری بانک‌ها در روستا‌های کشور اجرا کرده است.

سید امیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری روز جمعه در حاشیه افتتاح کارخانه پلاستیک صدرا اردستان در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۷۰ هزار طرح خرد و اشتغالزایی اقتصادی توسط دولت و با همکاری بانک ها در روستاهای کشور اجرا شده است.

او ادامه داد: از محل اجرای طرح‌های خرد اقتصادی در روستا‌ها ۲۳۰ هزار شغل ایجاد شده است و بنا داریم تا پایان سال این تعداد را به ۳۰۰ هزار شغل در مناطق محروم و روستا‌ها افزایش دهیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون سه هزارو ۵۰۰ واحد اقتصادی و بنگاه راکد و نیمه راکد در کشور به چرخه تولید برگشته و ۹۰ هزار شغل به واسطه احیای این واحد‌ها ایجاد شده است.

مدنی گفت: مجموع سرمایه گذاری در بخش واحد‌های راکد و نیمه راکد که توسط دولت اجرا شده ۶۰ هزار میلیارد تومان است که این سرمایه گذاری به واسطه سرمایه‌های احیا شده مردم است و بنا داریم تا پایان سال تعداد واحد‌های احیا شده راکد و نیمه راکد تولیدی به چهار هزار واحد برسد.

او افزود:همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر هشت هزار و ۲۶۰ طرح عمرانی و زیربنایی در روستا‌های کشور با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان در حوزه‌های آب رسانی، گاز رسانی، برق رسانی و طرح‌های هادی روستایی به بهره برداری می‌رسد و با بهره برداری این طرح‌ها ۱۰ هزار روستای کشور از مزایای این طرح‌ها بهره مند می‌شوند، این هدیه دولت سیزدهم به مناسبت دهه فجر به مردم است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار کرد:امسال با کمک مجلس شورای اسلامی به دنبال تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت هستیم که با تجمیع منابع در بخش اشتغال تبصره ۱۶ و اشتغال تبصره ۱۸ انسجام بهتری در حوزه اشتغال زایی در کشور را در سال آینده شاهد خواهیم بود و پیش بینی می‌شود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از محل این ۲تبصره در سال آینده در حوزه اشتغال زایی، سرمایه گذاری شود که ۳۰ درصد این اعتبار در حوزه روستایی خواهد بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری روز جمعه برای افتتاح چهار طرح عمرانی روستایی با مجموع اعتبار ۲۰ میلیارد تومان به اردستان سفر کرد.

این طرح‌ها شامل اجرای مرحله دوم مجتمع خدمات رفاهی آسمان اردستان، کارخانه صدرا پلاستک روستای هندوآباد، محور زواره_تلک آباد و مخزن آب آشامیدنی روستای شهرآب است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
از باشگاه خبرنگاران تقاضا داریم در خصوص سهمیه های استخدامی و ناعدالتی ها در جذب نیرو گزارشی تهیه کنه . جوان های مجرد فارغ التحصیل و بیکار و بدون سابقه کار و سهمیه چطور میتوانند جذب سازمان ها و ادارات دولتی شوند . مگه دولت امتیاز برای فرزند آوری و جوانی جمعیت نداده چرا این امتیازات به جوانان مجرد و بیکار نمیدهند. تا کی باید منتظر عدالت در این کشور باشیم. آزمون استخدامی یعنی رقابت در شرایط سالم و بدون امتیاز و سهمیه . امتیاز و سهمیه را در جای دیگر باید بکار بگیرند . فردی که سهمیه دارد مزایای دیگه بدهند مثلا یک میلیون بیشتر حقوق بدهند یا فردی که متاهل است هم همینطور نه اینکه در آزمون استخدامی که محلی برای رقابت عادلانه و تشخیص افراد صلاحیت دار و تلاشگر است روشی برای جذب افراد امتیازدار و سهمیه دار بشود. لطفا پیگیری کنید که چرا باید این طور طرح و قانونی تصویب بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
سلام ،

امشب اختتامیه جشنواره فیلم فجر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
دروغ رو دروغ