سوریه: تحریم‌های غرب شرایط را بسیار سخت‌تر کرده است

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه گفت: آنچه شرایط موجود را بدتر می‌کند، تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه سوریه است.

بثینه شعبان، مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه گفت: آنچه شرایط موجود را سه برابر بدتر می‌کند، تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه سوریه است.

به گزارش راشاتودی، تحریم‌های غرب علیه سوریه امدادرسانی به این کشور را دشوار ساخته است. تحریم‌های غرب خصوصا آمریکا کمک به مناطق زلزله زده سوریه را سخت کرده است. بیشتر هواپیما‌های حامل کمک به زلزله زدگان از ورود به سوریه پرهیز کرده‌اند.

مردم در سراسر جهان در تلاشند برای کمک به بازماندگان زلزله اخیر کمک جمع آوری کنند، اما کمک آن‌ها به دست افرادی که در سوریه به آن نیاز دارند، نمی‌رسد و تحریم‌های غرب مانع از ارسال کمک مالی به این کشور می‌شود که از قبل تحت تاثیر چندین سال جنگ بوده است. حتی وجوه نهادی مانند "گو فاند می" به علت محدودیت‌های مالی امکان انتقال به سوریه را نیافت.

کشور‌های غربی نه تنها مانع امدادرسانی به سوریه هستند بلکه از شرایط موجود برای برهم زدن بیشتر ثبات آن استفاده می‌کنند. این موضوعی است که مشاور بشار اسد، رئیس جمهور سوریه عنوان کرد.

بثینه شعبان، مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه گفت: آنچه شرایط موجود را سه برابر بدتر می‌کند، تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه سوریه است که مانع از آن می‌شود که ما بتوانیم ابزار‌ها و روش‌های امدادرسانی مان را به روز کنیم. آمریکا از اینکه اجازه داده است کمک‌های بشردوستانه انتقال یابد صحبت می‌کند که صحت ندارد. متاسفانه آمریکا فقط از دولت (سوریه) صحبت می‌کند گویی مردم در سوریه اصلا وجود ندارند. اگر کمک‌هایی را که به ترکیه ارسال شده است با آنچه به سوریه فرستاده شده است، مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که اصلا ملاحظات انسانی مدنظر کشور‌های غربی نیست. آن‌ها همواره مسائل سیاسی را به مسائل انسانی اولویت داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۰:۱۹ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
عشق ما دمشقه.
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۰:۰۵ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
با سوریه قهرمان و مظلوم می مانیم تا آخر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
تحریم هیچ اثری در ا ن دنیا ندارو
آخرین اخبار