پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک در آمریکا

فرماندهی نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد به منظور سنجش نظام دفاعی این کشور یک موشک بالستیک قاره پیما در کالیفرنیای آمریکا پرتاب شد.

این موشک بالستیک با عنوان «Minuteman III» در ساعت ۱۱:۰۱ به وقت محلی از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا پرتاب شد.

به گزارش‌ای بی سی نیوز، نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این موشک حدود ۶۸۰۰ کیلومتر بر فراز اقیانوس آرام تا جزیره مرجانی کواجالین در جزایر مارشال را طی کرده است.

این آزمایش در حالی انجام می‌شود که آمریکا در هفته‌های اخیر به شدت در مورد آزمایش‌های موشکی کره شمالی و پرواز بالون چینی برفراز آسمان این کشور نگران است. با وجود این نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده که این پرتاب یک آزمایش معمول بوده و ارتباطی با حوادث اخیر ندارد.

نیروی هوایی در بیانیه خود عنوان کرده است: «این آزمایش موشکی پیش از این بیش از ۳۰۰ بار انجام شده و به هیچ عنوان نتیجه رویداد‌های جاری جهان نیست.»

نیروی هوایی آمریکا پس از این پرتاب عنوان کرد واشنگتن تا زمانی که اطمینان حاصل کند نیروی هوایی ارتش قدرت بازدارندگی کافی در نبرد‌های احتمالی را دارد به آزمایشات موشکی خود ادامه خواهد داد.

آمریکا همزمان با افزایش تنش با پکن در پی بالون چینی اطلاعاتی، ارتش چین را متهم کرد که در حال جاسوسی هوایی بزرگی با استفاده از بالون در پنج قاره جهان و بیش از ۴۰ کشور است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی ادعا کرد: «ارتش چین احتمالاً پشت یک برنامه جاسوسی هوایی بزرگ است که با استفاده از بالون، بیش از ۴۰ کشور در ۵ قاره را هدف قرار داده است.»

رسانه آمریکایی آکسیوس در گزارشی نوشت که یک مقام آمریکایی ادعا کرد که چین در گذشته بالون‌های نظارتی مشابه را بر فراز بیش از ۴۰ کشور در پنج قاره به پرواز درآورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار