جام جهانی هاکی سالنی‎؛

اتریش حریف ایران در نیمه نهایی

در ششمین دوره جام جهانی هاکی داخل سالن ۲۰۲۳؛ تیم ایران با برتری مقابل بلژیک به دور نیمه نهایی صعود کرد.

در این دوره از رقابت‌ها ۱۲ تیم به مدت ۶ روز رقابت می‌کنند و از هر گروه ۴ تیم به دور یک چهارم نهایی راه یافتند. نتایج و برنامه ادامه دیدارهابه این شرح است:

مردان - دور حذفی:
یک چهارم نهایی - جمعه ۲۱ بهمن:
ایران ۵ -۵ بلژیک (در ضربات پنالتی ۵ - ۴ به سود ایران) (داور: آیدن شریوز از آفریقای جنوبی و آدام بَری از استرالیا)
برای ایران رضا نوروز زاده در دقایق ۲۲ و ۳۱ و ۳۴ و امیر مهدی میرزاخانی ۲۴ و ۳۶ گلزنی کردند و گل‌های تیم بلژیک را برایان وان بوگار در دقایق ۲ و ۲۴، گایتان دیکمانس ۹ و فیلیپ سیمار ۲۲ و ۳۴ وارد دروازه ایران کردند. در ضربات پنالتی برای ایران ضربات امیر علی میرزاخانی (دو پنالتی)، بهداد بیرانوند و رضا نوروز زاده (دو پنالتی) به گل مبدل شد.

تیم ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه دو، ۴ - ۵ از تیم آرژانتین شکست خورد، ۸ - ۳ تیم آمریکا و ۶ - ۴ تیم استرالیا را مغلوب کرد و با تیم آ‏فریقای جنوبی به تساوی ۳ - ۳ و با چک به تساوی ۸ - ۸ رسید و با ۸ امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد. تیم ایران در دور نیمه نهایی فردا - شنبه - از ساعت ۱۱ به مصاف تیم‌ اتریش می‌رود.
اتریش ۲- ۰ آرژانتین
آمریکا - نامیبیا
هلند - آفریقای جنوبی
در جدول گلزنان فیلیپ سیمار از بلژیک با ۱۵ و مصطفی قاسم از آفریقای جنوبی با ۱۳ گل اول و دوم هستند و بوریس بورکهارت از هلند با ۱۱ گل سوم است. رضا نوروز زاده از ایران و میشائیل کورپر از اتریش با ۱۰ گل در رده چهارم مشترک قرار گرفتند.
در دوره قبل در سال ۲۰۱۸ تیم‌های اتریش، آلمان و ایران اول تا سوم شدند.
در تاریخ جام جهانی هاکی داخل سالن، تیم آلمان با ۳ قهرمانی، یک نایب قهرمانی و سومی رکورد دار است و تیم‌های هلند (قهرمان دوره قبل) و اترش با یک قهرمانی دوم مشترک و لهستان با ۳ نایب قهرمانی در رده چهارم قرار دارند. تیم ایران تا کنون ۴ بار در جام جهانی حاضر شده است که سال ۲۰۰۹ در رده نهم، سال ۲۰۱۵ چهارم و در سال ۲۰۱۸ سوم شد.
سال ۲۰۲۲ مسابقات در لیژ بلژیک به علت شیوع بیماری کرونا لغو شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
سلام ،

توپ هاکی کوچک است ،
چون ضربه دقیق است ،

پای دروازه بان بزرگ است ،
چون چوب بزرگ است ،

پس......
چوب می تواند توپ را محو کند ،

پیمان اشراقی.
آخرین اخبار