معجزه طب ایرانی در تسکین علائم آلرژی و کاهش عوارض ناشی از آن

متخصص طب ایرانی گفت: مراقبت از تغذیه و رعایت طب ایرانی در بیماران مبتلا به آلرژی، در پیشگیری و تسکین علائم این بیماری موثر است.

امتیازی متخصص طب ایرانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان استان یزد گفت: یکی از مباحث مهم که بیماران را درگیر کرده حساسیت یا آلرژی است که عوامل مختلفی در ایجاد آن دخیل است.

او بیان کرد: عوامل موثر در آلرژی شامل سن، جنس و نوع شغل است و به عوامل متعدد محیطی بستگی دارد و استعداد‌های ذاتی بدن می‌تواند اثرات مستقیم یا غیر مستقیم داشته باشد.

متخصص طب ایرانی تصریح کرد: علائم آلرژی شامل آبریزش، عطسه، سرفه و تنگی نفس و علائم خاص پوستی مانند خارش، اگزما و ترشح و گاهی حالت زخم گونه است.

او با تاکید بر تغذیه سالم ادامه داد: رعایت استفاده از انواع خوراکی در بیماران توصیه می‌شود، زیرا تغذیه سالم مهم است که باید از مصرف غذا‌های سرخ کردنی، تند، مانده، شور و فسفود‌ها پرهیز شود، زیرا مواد اولیه ناسالم در پخت فسفود به کار می‌رود.

این متخصص با تاکید بر پرهیز از استفاده از غذا‌های ناسالم بیان کرد: مصرف غذا‌های آماده شده که در فریزر نگهداری می‌شود می‌تواند بیماری آلرژی را در افراد دارای زمینه این بیماری تشدید کند.

امتیازی گفت: در ساختار کیفیتی آلرژی کیفیت خشکی بسیار در ایجاد آلرژی تاثیر دارد و گاهی در ایجاد و تشدید اگزما موثر است و درمان را متوقف یا با سختی همراه می‌کند.

او با تاکید بر دقت در مصرف انواع گوشت در بیماران مبتلا به آلرژی گفت: مصرف انواع گوشت شامل گوشت گاو، شتر مرغ و شتر باید در افراد دارای بیماری آلرژی با احتیاط مصرف شود همچنین گوشت کبک و بلدرچین و سایر پرندگان را با یک تعدیل کننده مانند رب انار، تمبر هندی، به و سیب درختی استفاده کنند.

متخصص طب ایرانی تصریح کرد: مصرف برخی میوه‌ها و مرکبات مانند گوجه، خیارسبز، خیار، نارنگی، بادمجان، فلفل سبز و فلفل دلمه‌ای بیماری آلرژی را تشدید می‌کند.

او با تاکید بر مصرف میوه‌های سالم بیان کرد: بیماران دارای آلرژی از میوه‌ها و سبزی‌های دارای کیفیت مرطوب مانند سیب، گلابی، خرفه، گل بنفشه، تخم شربتی، اسفرزه و چهار تخم استفاده کنند که علائم آلرژی در آن‌ها کنترل شود.

او گفت: تخم خرفه در سبزیجات بهترین سبزی‌ها برای بیماران مبتلا به آلرژی است، زیرا دارای رطوبت بسیار است و این بیماران در وعده‌های غذایی استفاده کنند.

متخصص طب ایرانی با تاکید بر مصرف سوپ‌ها بیان کرد: بیماران مبتلا به آلرژی از سوپ‌های ساده که در آن جو به کار می‌رود، استفاده کنند یا پایه سوپ از ماءالشعیر طبی باشد که این ماء الشعیر از انواع موجود در بازار متفاوت است و از جو تهیه می‌شود.

امتیازی گفت: ماء الشعیر طبی که از جو تهیه می‌شود در وعده‌های خوراکی قابل استفاده است و به بسیاری از بیماران مبتلا به آلرژی توصیه می‌شود یک یا دو روز به طور کامل وعده خوراکی ماء الشعیر طبی باشد یا از سوپ‌های حاوی ماءالشعیر طبی استفاده کنند، زیرا در تسکین علائم بسیار موثر است.

او ادامه داد: استفاده از گیاهان دارویی مانند گل پنیرک، گل ختمی و گل بنفشه در کاهش التهاب ناشی از آلرژی مانند اگزما موثر است.

متخصص طب ایرانی بیان کرد: مهم‌ترین نکته مراقبت از تغذیه در بیماران مبتلا به آلرژی است، زیرا می‌تواند از ایجاد آلرژی جلوگیری کند یا آن را کنترل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
مصرف غذا‌های سرخ کردنی، تند، مانده، شور و فسفود‌ها پرهیز شود، زیرا مواد اولیه ناسالم در پخت فسفود به کار می‌رود
آخرین اخبار