خنثی کردن توطئه دشمنان با تدبر و تعقل ایرانیان

دادستان کل کشور گفت: توطئه دشمنان برای به زانو درآوردن کشور، تجزیه آن و نابودی این ملت با تدبر و تعقل خنثی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ اصفهان با اشاره به اینکه زبان جهان در نشان دادن این حماسه پرشور و پرمعنای نارسا و ناقص است، اظهار کرد: در شهر اصفهان و در این مکان شاهد جمعیتی هستیم که با همه مشکلات و سختی‌های که در زندگی آن‌ها ملموس و مشخص است پای ارزش‌های انقلاب و دفاع از ولایت فقیه و اساس جمهوری اسلامی مردانه ایستاده‌اند.


او ادامه داد: وظایف مسئولان در قبال این مردم آن است که صادقانه در خدمت مردم باشند و برای رفع مشکلات آن‌ها تمام وقت، تلاش خود را به کار گیرند.
دادستان کل کشور گفت: آنچه در پیام رهبر انقلاب اسلامی شاهد بودیم تاکید به وحدت است، زیرا وجود اختلافات سیاسی طبیعی است، اما مهم، شکست نقشه‌های دشمن با حفظ وحدت و یکپارچگی است.


دادستان کل کشور خطاب به جوانان گفت:‌ای کسانی که دوران امام راحل (ره) را درک نکرده و دهه اول انقلاب را ندیده‌اید و حماسه‌های همسن و سال‌های خودتان را در جبهه‌های نبرد و دفاع از این سرزمین ندیده‌اید، بدانید که برنامه دشمن، به زانو درآوردن کشور، تجزیه آن و نابودی این ملت است و باید توطئه‌هایش را با تدبر، تعقل و تجزیه و تحلیل صحیح این مسائل خنثی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری به نکات قرآنی اشاره و اضافه کرد:‌ای کسانی که به فرهنگ قرآن پایبند هستید، در قرآن ۲۴ بار واژه تعقل، ۱۷ بار واژه تفکر و ۵۰ بار واژه تذکر آمده که در واقع فرهنگ اسلام به دنبال تفکر و تعقل است.


او با بیان اینکه دشمن برای ایجاد اختلاف و شکاف بین جامعه برنامه‌های فراوانی دارد، افزود: مسئله کشف حجاب مورد نقد بسیاری از مردم است که با ترویج بیگانگان در جامعه دیده می‌شود و مردم و متدینین و خانواده شهدا و عامه مردم از ما مطالبه می‌کنند که چرا اقدام اساسی صورت نمی‌گیرد.


دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: خانم‌های مسلمان بر اساس احکام نورانی اسلامی توجه دارند که حجاب از احکام ضروری اسلام است و احکام اسلام دیروز و امروز ندارد و در کشور قانون صریح بر حفظ حجاب است و عدم حفظ آن جرم انگاری شده و برای رعایت قوانین خانم‌ها باید در ملاءعام حجاب را رعایت کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: این بخش از بانوانی که رعایت نمی‌کنند باید توجه داشته باشند که به سبب خون ده‌ها هزار شهید که برای تحقق اسلام جان دادند به سادگی نمی‌توان از احکام اسلامی گذشت و بدانند که آثار مثبت حفظ حجاب به نفع خود خانم‌هاست و مسئولان قطعاً با بی‌حجابی برخورد خواهند کرد.
او با بیان اینکه حضور

پرشور مردم قابل ستایش و زبان از تشکر از این مردم قاصر است، گفت: شهدا باخون خود نهال انقلاب اسلامی را کاشتند و به ثمر رساندند و افتخار می‌کنم که دراین جمع با شکوه از حضور حماسی شما که بخشی از این کشور سرافراز هستید تشکر کنم.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: طبق بیان امام علی (ع) این پرچمی را که امروز در دست نایب حضرت حجت (عج) قرار دارد تنها افرادی می‌توانند حمل کنند که اهل بصیرت و بینش، صبر و بردباری باشند و علاوه بر آن بتواند در مواجهه با حوادث و پیشامد‌ها راه حق را درست تشخیص دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.