دید افقی در گردنه قره بلاغ مهاباد به کمتر از ۱۰ متر رسید

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: وجود مه غلیظ در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان دید افقی را به کمتر از ۱۰ متر کاهش داده است.

رحمت نویدی نیا رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: به دلیل کاهش شدید دید افقی در جاده مهاباد - بوکان مشهور به جاده برهان بویژه در گردنه «قره‌بلاغ» رانندگان مجبور به استفاده از چراغ مه‌شکن و حرکت به سرعت کم هستند.

وی با اشاره به بازگشایی تمامی محورهای بین شهری و روستایی این شهرستان که بر اثر برف و کولاک هفته گذشته مسدود شده بود، افزود: هم اکنون ماموران راهداری مشغول برفروبی و تعریض محورهای روستایی هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد اضافه کرد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی به شروع بارش‌ها در این منطقه، رانندگان قبل از تردد در جاده‌های این شهرستان بویژه محورهای کوهستانی از سالم بودن سیستم گرمایشی و سوخت اضافی اطمینان حاصل کرده و تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

به گفته وی، تمام امکانات و ماشین آلات راهداری برای برفروبی و نمک پاشی و همچنین ارائه خدمات به خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک آماده باش هستند.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.