عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مطرح کرد:

مصوبه کمیسیون تلفیق برای تسهیل در تردد دانش آموزان مدارس استثنایی

وحیدی گفت: با مصوبه امروز کمیسیون تلفیق شهرداری‌های ملزم شدند تا نسبت به سرویس دهی کودکان در حال تحصیل در مدارس کمک کنند.

محمد وحیدی با اشاره به بررسی تبصره ۵ لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲، عنوان کرد: امروز کمیسیون تلفیق نگاه ویژه‌ای به حوزه‌های زیربنایی به ویژه آب داشت و به همین منظور مصوباتی را داشتیم.

وی افزود: برای پروژه‌های آب، دو حوزه آبرسانی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مورد توجه قرار گرفت که ۳۰ هزار میلیارد تومان از حل بند (ب) تبصره ۵ برای این موضوع با مصوبه کمیسیون تلفیق در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: همچنین برای موضوع تکمیل خوابگاه‌های متأهلی رقم ۵ هزار میلیارد تومان همچون سال گذشته در بخش هزینه‌ای از محل بند (ب) تبصره ۵ قانون بودجه در نظر گرفته شد.

وی، اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های بخش کشاورزی از جمله زیرساخت شهرک‌های کشاورزی، دامپروری و استخر‌های ذخیره آب را از دیگر محل‌های هزینه‌ای تبصره ۵ قانون بودجه برشمرد و گفت: بحث تعیین الگوی کشت در کشور و کشاورزی قراردادی نیز در این تبصره مورد توجه قرار گرفت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اضافه کرد: یکی از اقدامات خوب برای دانش آموزان استثنایی نیز این بود که شهرداری‌های ملزم شدند تا نسبت به سرویس دهی کودکان در حال تحصیل در مدارس ابتدایی کمک کنند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: سالیان گذشته شاهد بودیم که دانش آموزان مدارس استثنایی در تردد شهری و رفتن به مدرسه مشکل داشتند و آموزش و پرورش نیز برای حل این مشکل و در نظر گرفتن سرویس برای این دانش آموزان اعتبارات لازم را در اختیار نداشت و عملا خانواده‌های این دانش آموزان فرزندانشان را نمی‌توانستند راهی مدارس کنند.

وحیدی اضافه کرد: با مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، مجوز انتشار اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها صادر شد که بر این اساس شهرداری الزام دارند برای بهره‌برداری از این اوراق در تکمیل و تجهیز ناوگان عمومی و کمک به سرویس دهی به کودکان شاغل به تحصیل مدارس استثنایی اقدام کنند که این مصوبه امروز تلفیق می‌تواند برای این کودکان بسیار کمک کننده باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار