مدارس خسارت دیده خوی تا پایان امسال به چرخه آموزش برمی گردد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از تأمین اعتبار برای بازسازی مدارس خسارت دیده جزئی و کلی شهرستان خوی تا پایان سال جاری خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور استاندار آذربایجان غربی در خوی برگزار شد، از تأمین اعتبار و بازسازی مدارس خسارت دیده جزئی و کلی تا پایان سال جاری خبر داد و  گفت: شورای آموزش و پرورش مکلف شد تا همکاری‌های لازم همه دستگاه‌های مربوطه و تاثیر گذار اعم از آموزش و پرورش، صداوسیما و رسانه‌ها را محیا نموده تا با فضاسازی لازم، شاهد حضور حداکثری و همگی دانش آموزان در مدارس بصورت حضوری باشیم.

علی مطهری افزود: در زمین لرزه اخیر، مدارسی که آسیب جزئی دیده بودند اعتبارات لازم برای تعمیر و بازسازی ان‌ها به حساب مدارس واریز شده و امیدواریم ظرف یک هفته اقدام به بهسازی و بازسازی آن‌ها اقدام نموده تا حضور دانش آموزان بدون دغدغه در مدارس را رقم بزنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: برای مدارسی که در زلزله اخیر، آسیب بیشتری ۴۰ میلیارد تومان از طرف دولت مصوب شده تا در جهت تعمیر و بازسازی آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد؛ البته امروز در این جلسه با دستور استاندار آذربایجان غربی مصوب شد تا مبلغ ۵ میلیارد تومان فردا به حساب نوسازی مدارس واریز شده و حداکثر تا عید نوروز امسال عملیات بازسازی این مدارس به اتمام برسد.

مطهری ادامه داد: متأسفانه ۲۴ مدرسه در زلزله اخیر خوی، تخریب شدند که اعتبار لازم برای بازسازی این مدارس نیز پیش‌بینی و تصویب شده و از فردا اداره کل نوسازی مدارس استان با اجرای کمیسیون تخریب و بازسازی شاهد بازگشت این مدارس به چرخه آموزش در مهرماه سال ۱۴۰۲ باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.