استاندار آذربایجان غربی:

حضور مسئولان در کنار مردم زلزله زده خوی از نکات بارز مدیریت بحران است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حضور مسئولان ارشد کشور در مناطق زلزله‌زده خوی گفت: حضور مسوولان در کنار مردم از نکات بارز مدیریت زلزله در این شهرستان بود.

استاندار آذربایجان غربی در نخستین رویداد مدیریت بحران «ایران قوی ۱۴۰۱» با اشاره به حضور روسای جمهور و مجلس، معاون اول رییس جمهور، وزرای کشور، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، فرماندهان ارشد نظامی و دیگر مسوولان ارشد کشوری در مناطق زلزله‌زده خوی گفت: این مساله نشان داد دولتمردان در کنار مردم هستند و در سختی‌ها آنان را تنها نمی‌گذارند.

محمدصادق معتمدیان  با ارائه گزارشی از روند مدیریت بحران در استان بویژه زلزله‌های اخیر شهرستان خوی با قدردانی از حضور و پیگیری رییس جمهور و مسوولان ارشد ملی افزود: در جلسات هیات دولت و سازمان برنامه و بودجه، برای واحد‌های مسکونی تخریب شده، ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای واحد‌های شهری و ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحد‌های روستایی اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: حضور به موقع مسوولان مدیریت بحران در شهرستان و اجرای وظایف دستگاه‌ها ظرف چهار ماه گذشته از ویژگی‌های بارزی بود که در مدیریت بحران کمک بسزایی را انجام داد.

به گفته معتمدیان خدمات خوبی با همکاری همه دستگاه‌ها ارائه شد و در زلزله هشتم بهمن در کمتر از ۲۴ ساعت موضوع اسکان اضطراری زلزله زدگان اجرایی شد.

وی به تشریح اقدامات امدادرسانی و اسکان اضطراری زلزله اخیر شهرستان خوی اشاره کرد و گفت: ۱۱۰ کمپ با ظرفیت ۱۳۰ هزار نفر در کمتر از چند روز برقرار شد و در حقیقت شهر موقتی در کمتر از چند روز در خوی شکل گرفت، همچنین ۱۲۰ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته در سطح شهرستان در بین زلزله زدگان توزیع شد.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: با عنایت دولت در کمتر از یک هفته کمک‌های دولتی به زلزله زدگان داده شد و با توجه به اینکه در خوی ۵۲ درصد مقاوم سازی از پیش صورت گرفته بود، همین موضوع آمار کشته شدگان زلزله اخیر را کاهش داد.

معتمدیان با بیان اینکه تمامی اعتبار اختصاص یافته در زلزله مهر ماه شهرستان خوی از طرف دولت تخصیص داده شده است، گفت: در زلزله اخیر نیز از روز ششم پس از وقوع زلزله مرحله آواربرداری آغاز شده است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت همکاری و مشارکت مردم در تسریع روند آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله زده، یادآور شد: مالکین واحد‌های تخریب شده در شهرستان خوی، جهت صدور پروانه به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مراجعه خواهند کرد و با مدیریت زمان، تلاش می‌شود فرایند بازسازی در ۶ ماه آینده خاتمه یابد.

 

حضور مسئولان در کنار مردم زلزله زده خوی از نکات بارز مدیریت بحران است

 

تقدیر از نقش موثر استاندار آذربایجان‌غربی در کاهش خطرپذیری و اقدامات پیشگیرانه

وزیر کشور نیز در نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱، با اهدای لوح تقدیری از اقدامات و نقش موثر استاندار آذربایجان‌غربی در کاهش خطرپذیری و اقدام به پیشگیری در مخاطرات طبیعی قدردانی کرد.

در بخشی از لوح تقدیر دکتر احمد وحیدی وزیر کشور و نایب رییس شورای عالی مدیریت بحران کشور خطاب به محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی آمده است: از فعالیت‌های مثمر و زحمات و تلاش‌های ارزشمند جنابعالی و مجموعه همکاران انقلابی تان در دولت مردمی ایران قوی و همچنین از اقدامات و نقش موثر حضرتعالی در کاهش خطرپذیری و اقدام به پیشگیری در مخاطرات طبیعی که سبب کسب خوشحالی مردم شریف کشورمان و در نهایت خشنودی خداوند سبحان را به همراه داشته است، تقدیر و تشکر می‌نمایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.