تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث ۷ هزار واحد مسکونی در کرانه باختری

منابع صهیونیستی گزارش دادند کابینه این رژیم قصد دارد تا طرح احداث بیش از ۷ هزار واحد مسکونی برای صهیونیست ها را در کرانه باختری تصویب کند.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که کابینه صهیونیستی در حال تصویب ۴۳ طرح ساخت و ساز است که شامل ۷ هزار و ۳۲ واحد مسکونی در کرانه باختری است که صد‌ها مورد آن در مناطق مسکونی هستند که سال‌ها پیش با تصمیم دادگاه عالی این رژیم تخلیه شده بودند.

به گزارش «یدیعوت آحارونوت»، کابینه صهیونیستی در نظر دارد ساخت و ساز گسترده در شهرک‌های کرانه باختری را تصویب کند.

بر اساس این گزارش، در شمال کرانه باختری، ۲۸۶ واحد مسکونی در شهرک «الون موریه»، ۲۱۲ واحد در «رحالیم»، ۱۷۹ واحد در «عیناف»، ۱۰۰ واحد در «مافو حورون»، ۷۴ واحد در «تسوفیم» و ۹۶ واحد در شهرک «عیمنوئیل» ساخته خواهد شد و ۳۸۰ واحد در شهرک «کدومیم» که محل سکونت «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی و رئیس حزب «صهیونیسم مذهبی» است.

همچنین در شمال کرانه باختری، بیش از ۸۳۳ واحد در شهرک صهیونیستی «نتیف هأفوت» که با تصمیم دیوان عالی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸ تخلیه شد، تصویب خواهد شد. این مجتمع به طور غیرقانونی در زمین‌های خصوصی فلسطینی‌ها ساخته شده است.

در جنوب کرانه باختری، طرح جدید شهرک سازی شامل ساخت ۳۲ واحد مسکونی در شهرک «نوکدیم» و قانونی شدن مجتمع مسکونی «بنی کدم» و ساخت ۱۲۰ واحد در آن و ۶۰ واحد در «الون شفوت»، ۱۰۰ واحد در «سنسنه»، ۳۲ واحد در «تفوح» و ۴۰۹ واحد در «معالیه عاموس» است.

در مرکز کرانه باختری، ۹۰ واحد در شهرک «دولیف»، ۱۸۹ واحد در مجتمع مسکونی «زیت رعنان»، ۱۱۴ واحد در شهرک «ریمونیم» و ۱۰۸۳ واحد در شهرک «معالیه ادومیم» (۷ کیلومتری شرق اورشلیم) ساخته می‌شود.

طرح شهرک سازی شامل ساخت ۴۵ واحد شهرک سازی در شهرک «فیرد یریحو» در دره اردن در شرق کرانه باختری و همچنین صد‌ها واحد مسکونی دیگر در مناطق جداگانه کرانه باختری است. این در حالی است که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی یکشنبه شب با قانونی کردن ۹ شهرک صهیونیست نشین در کرانه باختری موافقت کرده بود.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در کنار قانونی کردن ۹ تجمع شهرک‌نشینی در کرانه باختری، با برق‌کشی و آب‌رسانی به ده‌ها شهرک دیگر و برنامه‌ریزی برای احداث هزاران واحد مسکونی جدید برای صهیونیست‌ها در شهرک‌های واقع در کرانه باختری موافقت کرده است.

همچنین کابینه صهیونیستی با گسترش عملیات امنیتی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی در پاسخ به عملیاتی در شمال قدس که منجر به کشته شدن سه صهیونیست و زخمی شدن ۲ تن دیگر شد، موافقت کرده است.

ایتمار بن غفیر پس از پایان جلسه کابینه امنیتی در توییتی نوشت: خوشحالم که کابینه با درخواست من برای تصویب تبدیل ۹ تجمع مسکونی به شهرک موافقت کرد، اما این کافی نیست و ما بیشتر می‌خواهیم. اما این یک شروع مهم است و به آن فعالیت شدید پلیس در شرق قدس و یک سری اقدامات دیگر با هدف بازدارندگی اضافه خواهد شد.

شرایط این روز‌های سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
همین ساختمون ها میشه قبرستون صهیونیست ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
خخخ هرکس زودتر عمل کنه برندست. با طعنه زدن و فحش دادن کار پیش نمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
اگر تحقیق کنید خواهید دید که هزینه ساخت این واحدها رو شیوخ عرب هدیه دادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
عجب حقوق بشری!؟
آخرین اخبار