پیشنهاد امکان بازدید عمومی از موزه هدایای ریاست‌جمهوری

وزیر میراث فرهنگی ضمن حضور در موزه هدایای ریاست‌جمهوری که در شمال شرقی سعدآباد قرار دارد، پیشنهاد کرد امکان بازدید عمومی از این موزه فراهم آید.

عزت‌الله ضرغامی امروز، پنجشنبه ۲۷ بهمن از موزه‌های هدایای ریاست‌جمهوری، هنر‌های زیبا، ملت و کاخ فریده دیبا واقع در مجموعه سعدآباد دیدن کرد.

وی ضمن بازدید از مخزن موزه هنر‌های زیبا که در ورودی زعفرانیه مجموعه سعدآباد قرار دارد، بر نمایش منظم و دوره‌ای تابلو‌های مخزن این موزه تاکید کرد.

ضرغامی همچنین امکان بازدید تخصصی برای خواص علمی و کارشناسان اهل فن از مخزن موزه هنر‌های زیبا را پیشنهاد داد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: زکات علم؛ نشر آن است و انتقال آن، هم برای عالم مفید است، هم برای متعلم و هم برای علم.

بازدید ضرغامی از کاخ‌موزه سعدآباد

ضرغامی در ادامه، ضمن حضور در موزه هدایای ریاست‌جمهوری که در شمال شرقی مجموعه ۸۰ هکتاری سعدآباد قرار دارد، پیشنهاد کرد امکان بازدید عمومی از این موزه فراهم آید.

وی اظهار کرد: تفاوت جمهوری اسلامی با حکومت‌های پادشاهی پیشین در این است که نه تنها رؤسای جمهورش، تاج و طلا به خود نیاویختند بلکه هدایایی که دریافت کرده بودند را هم برای خود برنداشتند و به یادگار در موزه قرار دادند. این موضوع در بازدید دانش‌آموزان و نوجوانان ما از این موزه ملموس است.

ضرغامی از کاخ موسوم به فریده دیبا هم بازدید و ابراز امیدواری کرد این ساختمان هم به موزه قابل بازدید برای مردم تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.