برفی که دردسرساز شد/ بسیج نیروها برای حل مشکلات مردم

از راهدار ، نیرو‌های هلال احمر، پاکبان و نیرو‌های شهرداری گرفته تا نیرو‌های سپاه و ارتش و نیرو‌های جهادی همه بسیج شدند تا مردم کوهرنگ پس از بارش برف مشکلات کمتری را داشته باشند.

استان چهارمحال و بختیاری از روز یکشنبه ۲۳ بهمن‌ماه تحت تاثیر یک سامانه بارشی قدرتمند قرار گرفت به نحوی که کوهرنگ به‌عنوان کانون اصلی بارش‌ها وارد شرایط اضطرار شد.

بارش سنگین برف در چهارمحال و بختیاری به خصوص شهرستان کوهرنگ، علاوه بر نشاط اجتماعی مردم، مشکلاتی را هم به وجود آورد؛ از راهدار و نیرو‌های هلال احمر و پاکبان و نیرو‌های شهرداری گرفته تا نیرو‌های سپاه و ارتش و نیرو‌های جهادی همه بسیج شدند تا مردم مشکلات کمتری را داشته باشند.


بیشتر بخوانید


در روز‌های نخستین بارندگی تنها تجهیزات کم و فرسوده شهرداری و راهداری و ... در حال برف روبی و بازگشایی مسیر‌ها و جاده‌ها بود، اما تداوم بارش برف از یک سو و توان کم و تعداد کم تجهیزات هم از سوی دیگر کار را مشکل کرد.

۲۶ بهمن بود که فرمانده سپاه ناحیه کوهرنگ از امدادرسانی گروه‌های جهادی شهرستان به مردم خبر داد.

تلاش گروه‌های جهادی برای خدمات رسانی به مردم کوهرنگ

سرهنگ موسایی فرمانده سپاه ناحیه کوهرنگ گفت: ۲۰ گروه جهادی برای تخلیه و برف روبی ساختمان‌ها به مردم کمک می‌کنند.

فرماندار شهرستان کوهرنگ هم گفت: نیرو‌های راهداری و امدادی چهارمحال و بختیاری به‌طور شبانه‌روزی در حال فعالیت برای بازگشایی جاده‌ها و خدمات‌رسانی به مردم هستند.

همه پای کار آمدند

اکبری با توجه به انباشت برف در این شهرستان افزود: کمبود ماشین‌آلات، امکانات و تجهیزات در استان مشکل‌ساز شده است.

وی ادامه داد: ۴ تیم واکنش سریع هلال احمر، ۴ تیم اضطراری امدادی، بسیجیان گردان بیت‌المقدس و گروه‌های خودجوش مردمی برای خدمت‌رسانی به مردم کوهرنگ بسیج شده‌اند.

برف‌روبی ماموران یگان ویژه چهارمحال و بختیاری در کوهرنگ + تصویر

سرهنگ محمد خرمی اظهار داشت: با توجه به برف شدید در چهارمحال و بختیاری به ویژه منطقه کوهرنگ مأموران یگان ویژه شامل دو گروهان به کمک مردم گرفتار در برف رفتند.

وی افزود: این اقدام چه به وسیله نیرویی انسانی (پارو کردن برف‌ها) و چه با ماشین‌های مخصوص این کار، از جمله کار‌هایی است صورت می‌گیرد.

همه پای کار آمدند

سرهنگ خرمی با بیان اینکه مأموران یگان ویژه با تمام امکانات خود در منطقه حاضر شده‌اند، اضافه کرد: تمام تجهیزات تخصصی اعم از ماشین‌های برف روبی و تجهیزات انفرادی در اختیار مأموران یگان ویژه قرار دارد.

وی اظهار داشت: مأموران اقدام به بازگشایی معابر، برف روبی از سطح بام منازل، بیرون کشیدن خودرو‌ها از زیر برف انتقال افراد و رساندن غذای گرم به برخی از ساکنان گرفتار در برف کرده‌اند.

سرهنگ خرمی ادامه داد: نیرو‌های یگان ویژه تا رفع کامل مشکل در منطقه حضور خواهند داشت.

ارسال ۳۰۰ بسته غذایی به شهرستان کوهرنگ

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از ارسال ۳۰۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته به شهرستان کوهرنگ خبر داد.

مسعود مثنوی اظهار داشت: به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان و اعلام وضعیت قرمز و بحرانی در شهرستان کوهرنگ، وزیر کشور به همراه دبیرکل جمعیت هلال احمر به چهارمحال و بختیاری سفر کردند تا به شهرستان کوهرنگ رفته و از نزدیک نحوه امداد و خدمات رسانی به مردم گرفتار در برف و کولاک این شهرستان را بررسی و میزان خسارات وارده را ارزیابی نمایند.

همه پای کار آمدند

وی با اشاره به اعزام نیرو‌های امدادی به کوهرنگ، افزود: صبح امروز محموله‌ای شامل ۳۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۰۰ تخته موکت و ۲۰۰ تخته پتو به شهرستان کوهرنگ ارسال شد تا در بین مردم توزیع شود.

مثنوی اضافه کرد: امدادرسانی به شهرستان کوهرنگ تا ایجاد شرایط عادی همچنان ادامه دارد.

میدان داری ۴۰ گروه جهادی برای خدمت رسانی به مردم کوهرنگ

فرمانده سپاه کوهرنگ گفت: ۴۰ گروه جهادی و بسیجی از ابتدای بارش‌ها برای کمک‌رسانی و امدادرسانی به مردم این شهرستان سازماندهی شدند و اکنون در حال فعالیت هستند.

عزیز موسایی در نشست ستاد مدیریت بحران استان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: گرو‌ه‌های جهادی شهرستان کوهرنگ در خصوص کمک‌رسانی و امدادرسانی به مردم، از ابتدای بارش‌ها در قالب ۲۰ گروه سازماندهی شدند.

همه پای کار آمدند

وی افزود: ۲۰ گروه جهادی و بسیجی نیز از شهرستان‌های دیگر به سمت کوهرنگ آمدند و سازماندهی شدند که اکنون در روستا‌ها در حال برف‌روبی و کمک‌رسانی هستند.

موسایی با اشاره به کمک گروه‌های جهادی برای برف‌روبی پشت‌بام‌های منازل افراد سالخورده و ناتوان، اضافه کرد: در صورت آماده شدن تجهیزات، آمادگی کامل جهت امدادرسانی در هر بخشی وجود دارد.

بحران برف در شهرستان کوهرنگ و دیگر مناطق استان چهارمحال و بختیاری به گونه‌ای بود که احمد وحیدی وزیر کشور را هم به این استان کشاند.

تداوم امداد رسانی‌ها در کوهرنگ

وزیر کشور گفت: امداد رسانی به مردم در مناطق برف گیر شهرستان کوهرنگ ادامه دارد.

احمد وحیدی در سفر به چهارمحال و بختیاری و شهرستان کوهرنگ در ارتباط زنده تلفنی با شبکه خبر، اظهار داشت: هم اکنون راه ارتباطی ۸۰ روستای کوهرنگ مسدود است و بازگشایی برخی از مسیر‌ها از طریق اندیکای خوزستان صورت می‌گیرد.

وی افزود: همچنین تعدادی ماشین آلات و تجهیزات برف روب از استان‌های فارس، اصفهان و خرم آباد برای بازگشایی محور‌های روستایی به تجهیزات استان اضافه می‌شود.

همه پای کار آمدند

وحیدی اضافه کرد: بالگرد‌های هوانیروز برای امداد رسانی آمادگی دارند.

وی ادامه داد: این بالگرد‌ها برای توزیع اقلام ضروری مانند آرد، مواد غذایی و لوازم بهداشتی در مناطق سخت گذر و محاصره در برف به زودی وارد چهارمحال و بختیاری خواهند شد.

بحران برفی که همچنان ادامه دارد+فیلم

تمامی دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی از استان و حتی سایر نقاط کشور برای کمک رسانی به مردم این شهرستان پای کارند.

احمد وحیدی وزیر کشور و یعقوب سلیمانی دبیرکل جعیت هلال احمر به چهارمحال و بختیاری از نزدیک روند امدادرسانی به مردم و میزان خسارت ناشی از فعالیت سامانه بارشی در این استان را ارزیابی کردند.

تولید سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری این بار نحوه خدمت رسانی به مردم گرفتار در برف و کولاک شهرستان کوهرنگ را در قاب تصویر کشیده است در ادامه بیننده این خدمات باشید.

اعزام دو فروند بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر از مبداء تهران به مقصد کوهرنگ

دبیر‌کل جمعیت هلال احمر گفت: دو فروند بالگرد و بیش از ۲۰ نیروی واکنش سریع سازمان امداد و نجات این دستگاه از تهران به شهرستان کوهرنگ اعزام شدند

یعقوب سلیمانی در سفر به کوهرنگ، اظهار داشت: به دنبال بارش شدید برف در این شهرستان که سبب قطع راه ارتباطی بسیاری از روستا‌ها و تخریب منازل روستایی شده است، اقداماتی مانند ارسال اقلام ضروری، مواد غذایی و اعزام نیرو‌های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر انجام شد

وی افزود: دو فروند بالگرد و خودرو برفروب و بیش از ۲۰ نیروی واکنش سریع از تهران و سازمان امداد و نجات برای امدادرسانی به این منطقه اعزام شده‌اند

همه پای کار آمدند

سلیمانی اضافه کرد: همچنین ۵۰۰ تخته پتو و ۱۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته نیز به کوهرنگ ارسال شده است

وی گفت: قریب به ۱۸ تیم عملیاتی و امدادی در کوهرنگ مستقر هستند و در صورت لزوم تعداد این تیم‌ها افزایش خواهد یافت

سلیمانی تصریح کرد: دو دستگاه موتور برف روب نیز در شهرستان کوهرنگ مستقر می‌شود

وی اظهار داشت: ماشین‌های کمک دار نیز از استان‌های همجوار فراخوانی شدند تا تقویت ناوگان زمینی به منظور انتقال مصدومان احتمالی در اثر بارش برف و باران در کوهرنگ صورت بگیرد

سلیمانی به فعالیت سامانه بارشی در کشور نیز اشاره کرد و افزود: از ۲۳ بهمن ماه تاکنون، ۲۸ استان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفته اند و قریب به یک هزار و ۵۰۰ پایگاه عملیاتی سازمان امداد و نجات در حالت آماده باش کامل قرار دارند

وی اضافه کرد: ۲۲ هزار نفر از نیرو‌های داوطلب جمعیت هلال احمر به منظور امدادرسانی به مردم در حالت آماده باش هستند و ۱۲ هزار ۳۷۰ نفر از آنان به طور عملیاتی شبانه برنامه ریزی‌های لازم جهت خدمت رسانی به مردم را انجام می‌دهند

سلیمانی ادامه داد: در این مدت قریب به یک هزار و ۷۵۰ نفر از حادثه دیدگان در برف و کولاک در کشور اسکان اضطراری یافتند

عکاس: رامین فرامرزی بابادی

وزیر کشور: روستا‌های محاصره در برف کوهرنگ تا دو روز آینده بازگشایی می‌شوند

احمد وحیدی امروز بعد از سفر به لردگان در جمع خبرنگاران در خصوص جمع‌بندی سفر به استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: روستا‌های محاصره در برف کوهرنگ تا دو روز آینده بازگشایی می‌شوند و مشکلی بابت امدادرسانی هوایی به مردم منطقه نداریم.

وی افزود: مسیر بازفت از سمت خوزستان بازگشایی شده و از سمت استان چهارمحال و بختیاری یعنی گردنه چری در حال بازگشایی است که تا دو روز آینده امید است بازگشایی شود.

وحیدی با بیان اینکه عمده جاده ارتباطی روستا‌ها بازگشایی شدند و تعدادی روستای دیگر باقی مانده که بازگشایی می‌شوند، گفت: بالگرد‌های هوانیروز و هلال احمر در استان فعال هستند و کمک‌رسانی‌ها صورت می‌گیرد، هر کجای دیگر نیز نیاز به کمک باشد مشکلی برای کمک‌رسانی وجود ندارد

وزیر کشور با اشاره به اینکه بحمدالله مشکل جدیدی در این استان گزارش نشده است، گفت: ماشین‌آلات و تجهیزات جدید نیز به این استان آمده است که کوچه‌ها را در شهرستان کوهرنگ و شهر چلگرد بتوانند برف‌روبی کنند و همچنین خیابان‌های اصلی را تعریض کنند.

وحیدی با اشاره به اینکه چند مسئله دیگر در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که پیگیری می‌شود، بیان کرد: اول چهاربانده کردن مسیر ارتباطی لردگان - ایذه است، مسئولان وزارت راه قول دادند که در هفته‌های آینده قرارداد این جاده قطعی شود، این جاده مهم است و ۳۵ هزار تا ۴۵ هزار تردد خودرو در این جاده صورت می‌گیرد

همه پای کار آمدند

همه پای کار آمدند؛ تلاش مردم و مسئولان برای امداد رسانی به کوهرنگ

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۴ دستگاه ماشین آلات برف روبی از نقاط مختلف کشور برای برف روبی به شهرستان کوهرنگ آمدند.

آقای امانی افزود: تا ۷۲ ساعت آینده شرایط عادی زندگی به شهرستان کوهرنگ برمی گردد.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در چهارمحال و بختیاری هم گفت: ۵۰۰ بسته غذایی گرم به دهستان موگویی و هزار بسته به نقاط مختلف شهرستان کوهرنگ ارسال شد.

آقای کریمی افزود: همچنین هزار بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته به شهرستان کوهرنگ ارسال شده است.

سرهنگ موسایی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان کوهرنگ هم گفت: ۳۰ گروه جهادی در حال تخلیه و برف روبی منازل هستند.

در ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اعتبار برای پیشگیری از حوادث سال آینده اختصاص یافت

بوی مهربانی و معرفت در کوهرنگ پیچید

بارش شدید برف موجب شد تا بار دیگر بوی مهربانی و معرفت در استان بپیچد وجمع کثیری از مردم شهر و روستا‌های شهرستان‌های شهرکرد، فارسان و کیار در حمایت از مردم گرفتار در برف شهرستان کوهرنگ گام بردارند

همه پای کار آمدند

پس از پخت و ارسال ۸ هزار و ۵۰۰ قرص نان از سوی اتحادیه نانوایان شهرستان شهرکرد، پخت و ارسال هفت هزار قرص نان از سوی اتحادیه نانوایان‌های شهرستان فارسان در اقدامی جدید اتحادیه نانوایان شهرستان کیار هم با پخت و ارسال ۱۰ هزار قرص نان بین روستاییان محصور در برف شهرستان کوهرنگ توزیع کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
درود بر ارتش فدای وطن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
از گرفتاریهای مردم هم تبلیغ بنفع دیگران......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
درود بر ارتش
Iran (Islamic Republic of)
یک مستمری بگیر
۱۱:۱۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
در ایران هنوز دوره قاجار است برف روبی با بیل و پارو !!! حداقل نمی فهمند بیل برای برف روبی نیست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
جمعیت بازدیدی وامداد رسان ازجمعیت کوهرنگ بیشتره بابا نیم متر برف اومده کجای این ۴متر برفه ...ولی درکل خوش به حال اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
درمقابل آبی که از ما گوهرنگی ها به تاراج میبرین کاری نکردید ما گرسنه نیستیم که نان خشک بخواهیم ما امنیت ما امکانات میخواهیم هرساله گوهرنگ شاهده همچین بارش ها برف و باران هست ولی فقط و فقط دو دستگاه برف روب دارد. چطور برای حفاری و بردن آب نزدیک به ۵۰ دستگاه ماشین آلات می آورید برای نجات مردم نان و بیل دستی؟ نان های خشک تان را هم پشت سر همان آب و امکانات هرگز نرسیده تان بخورید کشنه نمانید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
درود بر ارتش و ارتشیان غیور که همیشه در کنار مردم و یار ویاورشان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
برف مشکلی نداره. دردسر هم نداره. این ماییم که رفتیم جایی خونه ساختیم که نباید میساختیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
گندم گوسفند دامدار ها و کشاورز های گوهرنگ نبود از کجا گوشت نون میخوردی وقتی جای ما گوهرنگی ها نیستی قضاوت نکن
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۱:۴۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
بله رفتی در بیابان خونه ساختی که نه آب داشت و نه علف و ابن را از اینجا می‌بری چرا در بیابان خانه ساختی که آبهای شیرین کوهرنگ باید در بیابان‌های سوزان تو ریخته شوند نه در گلوی تشنه مردم کشورمان
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس مرکزی
۰۲:۱۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
ترا بچه تر از این میدانیم که جوابت دهیم ما نتنها دیدمان ملی که خود را فرا ملی میدانیم بچه فسقل اتفاقا کوهستان از بسیاری از جهات بر بیابان مزیت دارد و جای ساخت و ساز در عصر جدید در کوهستان است و نه بیابان جای شهرهای میلیونی و جای صنایع آب بر و کشتهای غرقابی اگر پیشینیان تو پایین دست نشینی و بیابانی را برگزیدند پیشینیان ما بالادست نشینی و بلند بالا نشینی را برگزیدند دهها دلیل وجود دارد ولی بهتر است خود وی ببرید نه اینکه لقمه جویده شده را در دهانتان بگذاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
کاش بی نام و نشان نظر نمیدادی
همانطوری که شماها بیابان‌های بی آب و خشک را برای زندگی برگزید و هزاران ملیارد صرف انتقال آب از کوهستانها و دریاها برای نجاتتان از تشنگی و صنایع آب بر ایجاد شد همان هزینه ها اگر نیمی از آن صرف کوهرنگ میشد حالا با هزاران ماشین آلات سنگین و برف‌خور و برف روب ،برفها برداشته که هیچ بخار میشدند
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۶:۴۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
گناه از اینها و مردم کهرنگ نیست گناه از مسولینی است که با کم کاری ترا گستاخ کردند ،در نادانی و وطن فروشی خودت شک نکن و اینها بوی فتنه انگیزی و تفرقه میدهد
همانطوری که ما زندگی اشتباه شماها را در زندگی در بیابان‌های خشک و بی آب و علف را مواخذه و توبیخ نمی‌کنیم شما هم انسانیت و شعور داشته باش جای کمک به هموطنان نیش مزن
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۶:۵۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
عزیز نه ما بر شما خرده میگیریم که بیابانی و بیابان نشینید نه شما بر ما خرده بگیر
اگر پیشینیان تو پایین دست نشینی و بیابان نشینی را برگزیدند ماها بالا دست نشینی و بلند بالا نشینی و سرچشمه ها را برگزیدند این نکته شما از روی کنایه است و خدا کند از روی غرض نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
او وقت بعضی ها حرف های مفت می زنند و می گویند سپاه و بسیج خوب نیستند
به قول قران با این کرها و کورها چه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۰۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
آفرین بر غیرت و همت مردان خدا
درود خدا بر شما برقرار باشید و استوار
دستتان را می بوسم .
یا لیتنی کنتُ مَعَکُم فَأفوزُ معکم فوزاً عظیماً
Iran (Islamic Republic of)
الف میم
۱۹:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
آخه با بیل دستی اینا چطور میخان اینهمه برف را جابه جا کنن اینا را باچه وسیله ای بردن اونجا با بالگردمیدونید چقدر هزینه داره
چند روز میخان اونجا بمونن جایگاه وغذاوامکانات میخان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
دم سپاه گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
دست این عزیزان که از همه استانها آمدند بی بلا مسولین کم کار و نمایندگان بختیاری و زاگرس مرکزی برای این مردم عزیز و بی پناه تلاش کنند
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۷:۵۱ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
نمیشد این همه عکس وفیلم ازمسئولین نزارن وفقط خبرشو پخش کنن درکل براعکس گرفتن رفتن نه براخدمت کردن ....
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۳۳ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
این عزیزان گروههای داوطلبند و بر دست و پنجه و بازویشان باید بوسه زد خدا قوت ،خسته نباشند که در این سرما کمک هموطنانشان در شهرستان کوهرنگ میکنند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۵۹ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
تو هم مرد باش،پاشو برو اونجا عکس هم بگیر .
فقط خدمتگذاران واقعی مردم را تخریب نکن .مرد باش مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
قربان بزرگی خدا برم فعلا به روی شهر ما یک چادر کشیده که نه برف و نه باران بباره بیشتر از هر زمان نیازمند این نعمت هستیم چون دیگه دریاچه ارومیه مدتهاست مرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
ناشکر نباش آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه با دهها کیلومتر انتقال داده شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
اقا شنیدید ده بسته غذا و پانصد عدد پتوی سربازی فرستادن حتما چند باکس اب معدنی هم بوده ورشکست نشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
همیشه مردم باید خودشون فکر و چاره ای بیندیشند
Iran (Islamic Republic of)
مملو
۱۶:۵۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
ارتش فدای ملت ملت فدای ارتش
زنده باد ارتش
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۶:۴۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
این عکسها بیشتر جنبه یادگاری دارن تا فداکاری و ایثار....بیشتر رفتند عکس یادگاری بگیرن برگردن بعد هم بذارن توی سایتها...چون من از نزدیک واقعیت این جور عکسها رو دیدم که دارم میگم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی باغیرت
۱۶:۳۸ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
برف هیچ موقع دردسرساز نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
برای شمایی که فقط از برف اسکی و ادم برفی میبینی بعله
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۵:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
بفکر خرید ماشین آلات سنگین و راهسازی و برف روب و برف‌خور برای استان بام ایران و سرچشمه رودهای ملی ،کارون و دز و زاینده رود باشید
این استان کوهستانی نیازمند تجهیزات و ماشین آلات سنگین برای شهرداری‌ها و راهداری های خود و همچنین پایگاههای امداد و نجات و اورژانس جاده ایی و هوایی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
ساخت پایگاه هوایی در شهرستان کوهرنگ و اختصاص بالگرد به این شهرستان کوهستانی و راهبردی ضروری است
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۵:۱۰ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
مسولین استان اصفهان باید بیشتر به کوهرنگ توجه کنند تمام این برف ها ذوب خواهد شد و به طرف زاینده رود سرازیر و بعد روبان پشت روبان که مسئولین اصفهان قیچی کنند و عکس بگیرند باید درصدی از درآمد فولاد ذوب آهن و بقیه صنایع و کشاورزی را به رونق اقتصادی کوهرنگ اختصاص دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
همچنین استان های یزد و کرمان وخوزستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
حالا فولادها و شرکت نفت و غیره خود را بخواب زدند ولی اختلاس‌های شأن سر به فلک میکشد که پول هزاران دستگاه ماشین آلات سنگین برای این استان و شهرستان ملی و راهبردی و سرچشمه سه رود ملی و بزرگ کشورمان برنامه‌ای کارون و دز و زاینده رود است
United States of America
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
نه عزیزان نه زاینده رودی در کار است و نه آبی برای پایین دستها فقط برای فولاد و ذوب آهن و سودش برای دولت.ملت بیچاره هم فقط هوای آلوده و سرطان و خشکسالی و فرونشست و ...بیش از این نیست.
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۱۱:۵۱ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
کوهرنگ یک شهرستان ملی و راهبردی است ،سرچشمه رودهای بزرگ کشورمان کارون نزدیک به هزار کیلومتری و زاینده رود نزدیک به چهارصد کیلومتری و در از خوشگواراترین آبهای جهان ،یک شهرستانی ییلاقی در دل بختیاری و زاگرس مرکزی با رشته کوههای بلند و قلل مرتفع در استان بام ایران
نبود و کمبود امکانات و تجهیزات در این شهرستان ملی و با اهمیت بسیار اندک و بحرانی است و دحد شهرستانی به این وسعت که با سه استان هم مرز است و روستاهای فراوان و پراکنده دارد ،نیست
این شهرستان میبایست دهها ماشین آلات سنگین و برفروب و راهسازی و راهداری های بیشتر ی داشته باشد نه فقط چند دو یا سه دستگاه!!!!!!!