برگزاری جشن مبعث در ۱۰۰ بقعه متبرکه استان قزوین

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین از برگزاری جشن‌های مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) در ۱۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه نقاط شهری و روستایی استان خبر داد.

حجت الاسلام رضا نوروزی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین از برگزاری جشن‌های مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) در ۱۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه نقاط شهری و روستایی استان خبر داد و گفت:  سخنرانی پیرامون سیره نبوی و جایگاه اخلاق در دین مبین اسلام، مولودی‌خوانی و برگزاری محفل انس با قرآن و برگزاری مسابقات فرهنگی از شاخص‌ترین برنامه‌های مربوط به این جشن‌ها بود.

این مسوول یادآور شد: عید مبعث یکی از اعیاد مهم و نماد وحدت مسلمانان به شمار می‌رود و در چنین روزی برای نخستین بار آیات الهی بر رسول اکرم (ص) نازل شد که نشانگر اهمیت و عظمت روز مبعث است..

وی بعثت پیغمبر اسلام به مقام عالی نبوت و خاتمیت را حساس‌ترین فراز تاریخ درخشان اسلام دانست و افزود: حضرت محمد (ص) مبعوث شد تا بشریت را از جهل و ظلمت و بت‌پرستی به نور و روشنایی و خداپرستی هدایت کند.

حجت السلام نوروزی یکی از رویکرد‌های اصلی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان را حمایت از برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری جشن‌های باشکوه در کنار برنامه‌های فرهنگی و بصیرت افزایی برای تبیین اندیشه‌های اسلام ناب محمدی (ص) در این روز مبارک بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام نوروزی یاد آور شد: این مناسبت‌ها فرصتی است تا با تبیین سیره پیامبر گرامی اسلامی زندگی مومنانه را در جامعه ترویج دهیم.
استان قزوین دارای ۲۲۶ بقعه متبرکه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.