معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش:

۸۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش مشمول بازنشستگی هستند

صادق ستاری‌فرد گفت: ۸۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش مشمول بازنشستگی هستند که حدود ۶۵ هزار نفر از آنها تا مهر سال آینده بازنشسته خواهند شد.

صادق ستاری‌فرد معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: برای جایگزینی این نیروها علاوه بر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، از ظرفیت آزمون استخدامی نیز استفاده خواهیم کرد که رایزنی ها، گفت و گوها و مذاکراتی با سازمان استخدامی کشور داشته ایم که برای امسال به منظور برگزاری آزمون ماده ۲۸ اصلاحات و بازنگری های اساسی در شکل، محتوا و فرایند آزمون ایجاد شود.

وی با بیان اینکه موضوع کمبود نیروی انسانی و بحران بازنشستگی در آموزش و پرورش یک مسئله جدی است، مامور و مکلف به توسعه زیرساخت های دانشگاه فرهنگیان هستیم و ۴۲۰ هزار متر مربع فضای آموزشی و پرورشی و خوابگاهی در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گرفت که منبع اصلی و مکان اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص آموزش و پرورش بهسازی شد.

ستاری فرد اعلام کرد: برای دوره ابتدایی تلاش ما این است تا پایان اسفند آزمون را برگزار کنیم و حدود ۲۵ هزار نفر نیروی مورد نیاز از طریق آزمون ماده ۲۸ با اصلاح شریط احراز آموزگاری و اصلاح مواد آزمونی و ساز و کار ارزیابی، مصاحبه و گزینش شرایطی را فراهم کنیم تا داوطلبان متعهد و متخصص وارد آموزش و پرورش بشوند.

وی ضمن دعوت از جوانان علاقمند و دغدغه مند در حوزه تعلیم و تربیت برای ثبت نام در آزمون گفت: سهم استان آذربایجان شرقی برای آزمون استخدامی ماده ۲۸ حدود یک هزار و ۲۴۵ نفر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه پیش بینی شده است آزمون ۲۶ اسفند ماه برگزار شود، افزود: فرآیند مصاحبه و گزینش در سال بعد خواهد بود و اگر به هر دلیل آزمون برگزار نشود در سال بعد در اولین فرصت برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص گروه های مجاز به شرکت در آزمون گفت: سه گروه از داوطلبان ، دانش آموختگان دانشگاهی در مقطع کارشناسی و ارشد و دانش آموختگان دکترا با مدرک کارشناسی ارشد مجاز به شرکت در آزمون می باشند.

ستاری فرد اضافه کرد: سقف سنی پیش بینی شده بای شرکت در آزمون ۴۰ سال تمام است و با توجه به مصوبه ۸۳۳ شورای انقلاب فرهنگی زمان همکاری با نهادهای دولتی از سقف سنی کسر خواهد شد.

وی ادامه داد: گروه دوم همکاران فرهنگی می باشد که به صورت غیر رسمی در آموزش و پرورش در حال خدمت هستند که شامل نیروهای خرید خدمات، حق التدریس و نیروهای نهضت است و گروه سوم طلاب حوزه علمیه می باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بعد از فرایند رقابتی نسبت به شناسایی نیروهای متعهد برای وررد به سیستم تعلیم و تربیت برای مهر سال ۱۴۰۲ اقدام می شود.

ستاری فرد تاکید کرد: برای داوطلبانی که سابقه فعالیت تربیتی، فرهنگی و آموزشی داشته باشند امتیازاتی پیش بینی شده است و ارزیابی تکمیلی به صورت شفاف در آگهی استخدامی اعلام می شود.

وی در پایان گفت: تمام تلاش این بوده که داوطلبین سردرگم نشوند و منابع و مفاد آزمون در دفترچه و سامانه ثبت نام اعلام می شود تا داوطلبان تا زمان آزمون به آمادگی برسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.