خشم آمریکا از آزمایش موشکی مجدد کره شمالی

درپی آزمایش موشکی کره شمالی آمریکا اعلام کرد به شدت این آزمایش را محکوم می‌کند.

کره شمالی امروز (شنبه) یک موشک دوربرد را از پایتخت خود به سمت دریای ژاپن شلیک کرد، این آزمایش دقیقا یک روز پس از تهدید این کشور به اتخاذ تدابیر شدید علیه کره جنوبی و آمریکا به دلیل تمرینات نظامی مشترکشان، انجام شد.

براساس گزارش نیوز نیشن، آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «آمریکا به شدت آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای جمهوری دموکراتیک خلق کره (شمالی) را محکوم می‌کند».

در حالی که در این بیانیه آمده است که آزمایش موشکی تهدیدی فوری برای پرسنل، قلمرو یا متحدان آمریکا محسوب نمی‌شود، اما در آن ادعا شده این پرتاب بی هنگام تنش‌ها را بین کشور‌های منطقه را افزایش داده و خطر بی ثبات کردن وضعیت امنیتی در منطقه را به همراه داشته است.

در پایان این بیانیه آمده است: «آمریکا تمام اقدامات لازم برای تضمین امنیت ملی و جمهوری کره (جنوبی) و ژاپن را انجام خواهد داد».

درپی این آزمایش موشکی که دومین آزمایش کره شمالی در سال جدید میلادی است، یاسوکازو هامادا، وزیر دفاع ژاپن امروز شنبه با اشاره به توانایی بالای موشک‌های بالستیک قاره پیمای کره شمالی تأکید کرد که به نظر می‌رسد موشک بالستیک کره شمالی توانایی پرواز از محدوده ۱۴۰۰۰ کیلومتری را دارد، به این معنی که به طور بالقوه می‌تواند به سرزمین اصلی آمریکا برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار