کاهش ذخیره‌های خونی در چند روز اخیر در چهارمحال و بختیاری

به دلیل تعطیلی، سرمای هوا و بارش برف، ذخیره‌های خونی در چند روز اخیر در چهارمحال و بختیاری کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش ذخیره‌های خونی در چند روز اخیر در استان به دلیل تعطیلی، سرمای هوا و بارش برف گفت: هم‌اینک استان نیازمند اهدای همه گروه‌های خونی به خصوص گروه خونی O و B منفی است.

حسین هاشمی افزود: با توجه به ماندگاری هوای سرد و کاهش اهدای خون در استان، تمام ذخیره‌های خونی به خصوص برای بیماران بیمارستانی با کمبود مواجه شده و هم‌اینک ذخیره خون در استان ۴.۹ روز شده است.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه هم ذخیره خون در وضعیت عادی هفت روز است، گفت: برای رسیدن به وضع مطلوب نیاز به اهدای خون مستمر و مراجعه مستمر اهداکنندگان هستیم.

هاشمی اظهار داشت: با توجه به اینکه ذخیره خون در استان بسیار پایین بود به مناسبت روز عید سعید مبعث یک پایگاه سیار در انتقال خون مرکز استان در روز شنبه ۲۹ بهمن ماه برپا شد، که در این روز ۵۰ واحد خون‌گیری از مردم نوعدوست استان انجام شد.

هاشمی افزود: اهدای یک واحد خون جان سه نفر را نجات می‌دهد و از هر واحد خون فرآورده‌هایی از جمله پلاکت و پلاسما تولید می‌شود.

وی گفت: "پویش چتر سرخ زندگی"از سوی سازمان انتقال خون، با توجه به فصل سرما و کاهش ذخایز خونی نیز در استان راه‌اندازی شده که علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش تا پایان اسفندماه فرصت دارند تا با اهدای خون به تامین نیاز استان و بیماران کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار