راه‌یابی و نمایش ۱۴ اثر هنرمندان گلستانی در جشنواره فجر صنایع‌دستی کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان از راه‌یابی ۱۴ اثر صنایع‌دستی هنرمندان استان در هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی فجر خبر داد.

محمدجواد ساوری گفت: در این دوره از جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی فجر (سرو سیمین۷) که در محل موزه ملی ایران در حال برگزاری است، ۱۴ اثر مورد تائید استان گلستان به مرحله ارزیابی نهایی راه یافت.

او گفت: آثار مورد تائید استان در رشته‌های زیورآلات سنتی، نساجی سنتی، لباس و رودوزی‌های سنتی (شاهکوه–قزاق)، گلیم گل برجسته، مسگری و جاجیم‌بافی است.

او افزود: شاخصه اصلی آثار برای ورود در این جشنواره ازجمله اصالت، پیشینه فرهنگی، تاریخی، هنری، مواد اولیه، دقت و ظرافت اجرای اصول ساخت اثر، طراحی محصول است.

ساوری گفت: هفتمین جشنواره فجر صنایع‌دستی باهدف به نمایش گذاشتن آخرین دستاورد‌های صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی ایران، آشنایی با هنرمندان جوان، کشف استعداد‌های نو در عرصه صنایع‌دستی و ارتباط با هنرمندان از تاریخ ۲۶ بهمن تا ۴ اسفند در محل موزه ملی- دوره اسلامی در حال برگزاری است و آثار هنرمندان صنایع‌دستی استان گلستان در کنار آثار هنرمندان ۳۱ استان کشور در این جشنواره به نمایش درآمده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.