توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار استان دنبال می‌شود.

رحمان فیض‌قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان اینکه امسال برای اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار در سطح ۴۰۰ هکتار از اراضی استان برنامه‌ریزی شده، گفت : تاکنون کار چاله‌کنی برای کاشت نهال در سطح ۲۸۰ هکتار از اراضی شیب دار و کم‌بازده استان انجام شده و کار چاله کنی نهال‌ها ادامه دارد.

فیض قربانی اضافه کرد: تا پایان سال نسبت به کاشت نهال در تمامی سطوح در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح اقدام خواهد شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های حمایتی اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار استان، افزود: چاله کنی‌ها به صورت رایگان انجام و قسمتی از نهال‌ها هم به صورت یارانه‌ای در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اولویت اجرای طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار استان با متقاضیانی است که اراضی مستعد باغات دیم در مناطق مرتفع با بارش بیشتر در استان داشته باشند.

وی ادامه داد: متقاضیان برای اجرای طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار می‌توانند به مدیریت‌های جهادکشاورزی در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

فیض قربانی گفت: در اجرای طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار گونه‌هایی مثل بادام و انگور به صورت عمده و گونه‌های دیگری مثل گل محمدی، انجیر، زیتون و پسته به میزان محدودتر کاشته خواهد شد.

فیض‌قربانی افزود: بیشتر باغات در دست احداث برای اجرای طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار در شهرستان‌های روانسر، صحنه، دالاهو، کنگاور و کرمانشاه قرار دارند، هرچند در همه شهرستان‌ها این طرح کم و بیش اجرا می‌شود.

فیض‌قربانی با بیان اینکه کرمانشاه استعداد زیادی برای توسعه باغات دارد، گفت: هم‌اکنون استان کرمانشاه ۴۴ هزار هکتار باغ دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.