پایان بلاتکلیفی ۲۰ ساله ۲۵۰۰ مالک زمین در بهارستان

پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی، زمین متعلق به ۲۵۰۰ مالک در شهر بهارستان با تلاش معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تعیین تکلیف شد.

مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: قطعه زمینی با مساحت ۳۷۷هزار متر مربع متعلق به جهاد کشاورزی و آبفای استان، از ۲۰ سال قبل در فاز یک بهارستان خریداری شده، اما احداث آن به دلیل بروکراسی‌های اداری به تعویق افتاده بود.

او ادامه داد: ۲۵۰۰ نفر از کارکنان جهاد کشاورزی، آبفا و متقاضیان مردمی که قصد سرمایه گذاری در این زمین را داشتند بیش از ۲۰ سال پیگیر بودند تا چالش‌های به وجود آمده ساماندهی شود؛ اما اختلافات میان ادارات به جمع بندی نرسیده بود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: از شروع به کار دولت سیزدهم در استان این موضوع به عنوان یکی از اولویت‌های استان در حوزه عمرانی پیگیری و در نهایت طرح این زمین نهایی و ابلاغ شد.
زینلیان افزود: با ابلاغ این طرح بیش از ۲۵۰۰ مالک از بلاتکلیفی رها شدند و می‌توانند با مراجعه به شهرداری برای اقدامات بعدی شامل ساخت و ساز یا خرید و فروش زمین خود اقدام کنند.


او عنوان کرد: با تعیین تکلیف این قطعه زمین سهم بیت المال نیز مشخص شد همچنین نخستین بار در استان و کشور موفق شدیم همزمان با طراحی و عملیات عمرانی، اراضی خدماتی را تحویل دستگاه‌های مربوط دهیم و شرکت تعاونی و مردم نیز در ساخت و ساز‌ها دخیل شوند.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در طراحی این زمین، دو مدرسه، کلانتری و مسجد همزمان با ساخت و ساز‌ها با مشارکت مردم ساخته و تحویل دستگاه‌های خدماتی می‌شود؛ همچنین زمینی که متعلق به اداره آبفای استان بود به عنوان محل انبار‌ها و تأسیسات اضطراری آب و فاضلاب استان تعیین تکلیف شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.