پرداخت ۱۸ میلیارد ریال به زوج‌های نابارور توسط بیمه سلامت لرستان

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: ۱۸ میلیارد ریال امسال برای درمان ناباروری زوج‌های زیرپوشش این بیمه در ۲ مرکز پرداخت شده است.

محسن اسدبیگی اعلام کرد: ۶ هزار زوج نابارور در راستای اجرای ماده ۴۳ قانون جمعیت و خانواده در لرستان شناسایی و از این تعداد ۵۱۹ نفر به‌عنوان نابارور در سامانه، نشاندار شده‌اند.

وی افزود: بیمه سلامت لرستان برای ارائه خدمات تخصصی سطح دوم درمان ناباروری به زوج‌های تحت پوشش، با ۲ مرکز درمان ناباروری شفا و جهاد دانشگاهی قرارداد منعقد کرده است و درخواست و دریافت خدمات ناباروری در سامانه نسخه الکترونیک انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان همچنین اضافه کرد: چهار هزار و ۱۰۴ لرستانی در صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج ثبت نام کرده‌اند.

اسدبیگی بیان کرد: از مجموع ۱۵ هزار و ۷۱ نفر متقاضی ثبت‌نام در صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج در کشور چهار هزار و ۱۰۴نفر در استان درخواست ثبت‌نام این صندوق را داشته‌اند که این موضوع باعث صدرنشینی لرستان در طرح فوق شده است.

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج، هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی لرستان و سایر دستگاه‌های مربوطه و تشکیل جلسات متعدد، تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلف، تا به حال روند اجرای خدمات این صندوق به خوبی در حال انجام بوده و در حال حاضر هم ۱۰۰ پرونده مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هم اکنون از جمعیت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری در لرستان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر (۶۸ درصد جمعیت استان) از خدمات سازمان بیمه سلامت ایران بهره‌مند هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.