باز شدن پای کلاهبرداران سایبری به خانه‌تکانی‌های نوروزی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان هشدار داد: مردم مراقب آگهی‌های جعلی در قالب خدمات نظافت منزل و قالی‌شویی باشند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در روز‌های پایانی سال، شاهد تبلیغات گسترده کلاهبرداران و سارقان سایبری با ترفند قالی‌شویی و نظافت منزل در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌های درج آگهی هستیم گفت: اعلام قیمت‌های پایین، ترفند این تبهکاران برای فریب مردم است.


او با بیان اینکه در این تبلیغات هیچ اشاره‌ای به نشانی کارگاه قالی‌شویی یا شرکت خدماتی نمی‌شود، تصریح کرد: به‌کارگیری نیروی خدماتی برای خانه‌تکانی از کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی اشتباه است و بهتر است شهروندان از شرکت‌های خدماتی ثبت شده تقاضای نیروی کار کنند.


رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به افزایش مشتریان این صنف در این روزها، برخی افراد با اجاره دفتر و تهیه اسناد جعلی، به فعالیت می‌پردازند و پس از جمع‌آوری فرش‌های شهروندان با تعطیل کردن دفتر متواری می‌شوند.


سرهنگ مرتضوی به مردم توصیه کرد: برای اطمینان از صحت آگهی‌های مندرج در مطبوعات، معابر عمومی و فضای مجازی برای نظافت منزل و قالی‌شویی به سایت اتحادیه قالی‌شویان و مراکز مجاز دارای پروانه خدمات منزل مراجعه و برای تماس با این مراکز شماره آن‌ها را از ۱۱۸ دریافت کنند.
او در ادامه اضافه کرد: همچنین هنگام به‌کارگیری افراد برای نظافت، منزل را به هیچ عنوان ترک نکنند، مراقب اشیا و اموال قیمتی خود باشند و به درخواست‌های مشکوک و غیر معقول آن‌ها توجه نکنند.


رئیس پلیس فتای استان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی www.cyberpolice.ir با بخش ارتباطات مردمی پلیس فتا در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.