بهره برداران محصولات باغی و جالیزی خود را در سامانه سماک ثبت کنند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تولید کنندگان محصولات باغی و جالیزی استان نسبت به ثبت محصولات خود برای اخذ شناسه تولید محصول (QR code) در سامانه سماک اقدام کنند.

یوسف درخشان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:در سامانه سماک برای ۷ محصول باغی و ۵ محصول زراعی کشور این امکان برای صدور شناسه محصول سالم مهیا شده است.

وی اظهار داشت: تمامی تولید کنندگان محصولات انگور و پسته در سطح استان برای عرضه محصول خود در بازار‌های داخلی و خارجی تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری فرصت دارند تا در سامانه سماک برای تولید محصول سالم واخذ شناسه (QR Code) اقدام کنند و در صورت عدم اخذ گواهی سلامت و بدون شناسه تولید از صادرات محصول در سال ۱۴۰۲ جلوگیری خواهد شد.

درخشان اضافه کرد: برای محصولات زراعی گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه ای، بادمجان و کرفس که در فضای باز و گلخانه‌ای تولید می‌شوند نیز تنها زمانی کد شناسه برای محصول صادر خواهد شد که حداقل ۲ ماه از تاریخ ثبت نام در سامانه و عقد قرارداد با کارشناس مسئول فنی گذشته باشد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ارتقای سلامت و تولید محصولات کشاورزی عاری یا زیرحد مجاز آلاینده‌ها (فلزات سنگین، آفتکش‌ها و کود‌های شیمیایی) به دلیل نقش مهم آن در سلامت افراد جامعه و محیط زیست یکی از مهمترین اهداف اصلی وزارت متبوع است و در حال حاضر که هر روز شرایط و استاندارد‌های صادرات و واردات محصولات کشاورزی توسط کشور‌های دنیا سختگیرانه‌تر می‌شود برای حفظ بازار‌های فروش و درآمد و تولید پایدار، رویکرد همه کشاورزان باید تولید محصولات سالم می‌باشد.

این مسئول خاطر نشان کرد: تمامی متقاضیان جهت دریافت اطلاعات بیشتر و نحوه ثبت نام می‌توانند به مدیریت حفظ نباتات در سازمان و مدیریت شهرستان‌ها مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.