انتشار کتاب مشکلات تولید مثلی رایج در گاو‌ها و سگ‌ها

کتاب «مشکلات تولید مثلی رایج در گاو‌ها و سگ ها» در چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: این کتاب به تألیف هارندرا کومار، سوکدب و R.B.Rai، توسط دکتر ناصر شمس اسفندآبادی عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد و دکتر سید پوریا حسینی رزیدنت مامایی و بیماری‌های تولید مثل دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد و پرنیان اعظمی فر دانشجوی دکتری عمومی دانشکده دامپزشکی دانشگاه گرمسار ترجمه و منتشر شد.

سیروس رضائی افزود: این کتاب در ۱۲۶ صفحه در قطع رقعی، ترجمه و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.


بیشتر بخوانید


در معرفی کتاب آمده است: از گذشته تا امروز، باروری و تولید، از اولویت‌ها و اهداف اصلی در صنعت گاو شیری بوده است. پیش نیاز دست یابی به این امر نیازمند آشنایی کامل با بیماری‌ها و اختلالات مهم تولید مثلی و تلاش برای درمان و رفع آن‌ها است. کتابچه حاضر از جمله گردآوری‌های مفید در علم پزشکی است که مجموعه‌ای از شایع‌ترین اختلالات و بیماری‌های تولید مثل موجود در سه گونه از حیوانات شامل گاوها، گاومیش‌ها و سگ‌ها که ممکن است دامپزشکان بیشترین مواجهه با آن را در طول طبابت خود داشته باشند، به طور خلاصه و کاملاً کاربردی تدوین کرده است. در هر بخش از اختلالات، علائم بالینی، تشخیص و درمان به صورت تیتروار و روان بیان شده و سهولت مطالعۀ آن را دو چندان می‌کند.

رضائی اضافه کرد: در ضمن این کتابچه به شیوه‌ای بسیار ساده و روان تحریر شده تا دانشجویان و افراد فعال در حوزۀ دامپزشکی، بتواند با مشکلات رایج تولید مثل در گاو‌های شیری و همچنین حیوانات خانگی آشنا و نحوۀ برخورد با آن را دریابند. این کتابچه اطلاعات مفیدی را در مورد درمان ناهنجاری‌های رایج تولید مثلی مانند: آنستروس، واکلی، جفت ماندگی، پرولاپس دهانۀ رحم یا رحم، سقط، اندومتریت، متریت، چرخش رحم و ... در گاو‌ها و بوفالو‌ها در اختیار قرار می‌دهد. به طور مشابه، تلاش شده است تا شایع‌ترین اختلالات تولید مثلی و مدیریت آن‌ها در سگ‌ها نیز در آن گنجانده شود.

وی ادامه داد: انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید را به چاپ برساند.

رضائی گفت: علاقمندان برای تهیه کتابِ «مشکلات تولید مثلی رایج در گاو‌ها و سگ ها» می‌توانید به درگاه ۱۶ book.ir مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.