سوداگری ارز با ابزارهای مالیاتی کنترل می شود

وزیر اقتصاد گفت: سوداگری در بازارهای ارز با ابراز های مالیاتی کنترل می شود.

آقای سید احسان خاندوزی در همایش سالانه اقتصاد مقاومتی گفت:مسیر حرکت به سمت نظامات اقتصادی در بسیاری از مواقع در عملیات و اجرای ایده‌ها دچار توقف می‌شود. زمانی که من نماینده مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اقتصادی مجلس بودم، در جلسه‌ای با وزیر اقتصاد وقت پرسیدم که چرا با وجود ایده‌ها و طرح‌های متعدد، در بخش اجرا شاهد خروجی مطلوب نیستیم؛ ایشان به بنده گفت ما هم دنبال اجرای طرح‌ها هستیم ولی هماهنگی در سطح عالی دولت و پیشبرد امور در این سطح وجود ندارد.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی،  امروز در دولت ما تغییرات برای اصلاح سازوکارهای معیوب و غلط را آغاز کرده ایم و به طور خاص در سازمان امور مالیاتی در سال‌های اخیر گام‌های متعددی در جهت کاهش بار مالیاتی بخش تولید و افزایش اخذ مالیات از بخش‌های غیرمولد برداشته شده است.

کنترل سوداگری در کالای اساسی با ابزارهای مالیاتی ضروری است

خاندوزی ادامه داد: اکنون در هیچ جای دنیا این اجازه داده نمی‌شود که دارایی‌های مردم تحت تاثیر سوداگرانی قرار بگیرد که در بازارهایی همچون ارز و مسکن اخلال ایجاد می‌کنند. حتی اگر بخشی از مردم نیز در برخی مواقع در بازارهای دارایی وارد می‌شوند، ریشه آن در ایجاد هراسی است که از سوی معدود سوداگران ایجاد شده است.

او گفت: این گروه‌ها که به عنوان پیشروهای اخلال و نابودی سقوط اقتصادی کار می‌کنند، در دیگر کشورها دست باز برای انجام مبادلات و دسترسی به نقدینگی ندارند؛ چراکه نه شغلی ایجاد می کنند، نه صادراتی به همراه دارند و نه به تولید ملی کمک می‌کنند و تنها به افزایش قیمت و ایجاد نوسانات گسترده در بازارهای ملک و ارز دامن می‌زنند.

وزیر اقتصاد  و دارایی گفت: اینکه امروز در اقتصاد ایران دست این گروه باز است و در بازارها جولان می‌دهند، محصول دهه‌ها کم کاری در نظام مالیاتی کشور بوده است.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار