برگزاری اجلاس استانی نماز در همدان

اجلاس استانی نماز و آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری نماز «فجر تا فجر»» در سالن همایش‌های استانداری برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در این آئین با بیان اینکه همه مشکلات ما در جامعه و جهان زمانی رخ می‌دهد که انسان فطرت خود را کنار می‌گذارد، افزود: زمانی جامعه و سیاست به سمت نورانیت حرکت می‌کند که مردم و مسئولان با مهربانی و محبت با هم برخورد می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی با بیان اینکه بینش و فطرت الهی موجب زندگی اخلاقی و دوری از طلاق، جرم، جنایت و اعتیاد است، تصریح کرد: توسعه نماز باعث می‌شود بشر به آغوش پروردگار بازگردد و این همه بی عدالتی و تبعیض بالاخره از بین برود.

در این همایش حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم، رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه هر جا جوانان حضور دارند امیدواری و شور و نشاط در آن جامعه بیشتر است، افزود: پنج کمیته برای این اجلاس در دستگاه‌های مختلف تشکیل و هزار و ۷۰۱ اثر معنوی ارسال و ۳۶ اثر  برگزیده شد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با حضور وبیناری در این اجلاس، با بیان اینکه استان همدان در برگزاری همایش‌های مرتبط با نماز جزو پنج استان برتر و پیشتاز کشور است، گفت: بیش از هزار کودک، نوجوان و جوان همدانی در جشنواره «فجر تا فجر» شرکت کرده و آثار خوبی به ارمغان آورده‌اند.

سیداحمد زرهانی با اشاره به اینکه هدف، وارد کردن نسل جوان، دانشجو، صاحب نظر، نویسندگان، شاعران، نقاشان و فعالان حوزه فضای مجازی در وادی نماز و تولید آثار به عنوان کارگزار و فعال فرهنگی استف تصریح کرد: حدود ۲۹ هزار اثر مرتبط با نماز از سراسر کشور ارسال شد که نشان دهنده استقبال نسل جوان از این اجلاس و همایش‌ها است.

استاندار همدان نیز در این همایش گفت: دشمن به دنبال بی‌ایمان کردن جوانان است و از اثر نماز و تقویت ایمان آن‌ها می‌ترسد چراکه همین ایمان باعث می‌شود مقابل ظلم جهانی بایستند.

در پایان این مراسم از آثار برگزیده  جشنواره فرهنگی هنری نماز معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.