توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و بهره گیری از منابع خدادادی تجدیدپذیر

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با بیان اینکه از مهمترین برنامه‌های شرکت‌های منطقه‌ای برق توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و بهره گیری از منابع خدادادی تجدیدپذیر است، گفت : این شرکت برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در استان کرمانشاه مجوز تولید ۵۰ مگاوات برق را صادر کرده است.

علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با اشاره به اهمیت روز افزون توسعه انرژی‌های پاک مانند برق خورشیدی؛ گفت : کشور ایران باتوجه به موقعیت جغرافیایش؛ ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی دارد که باید از این ظرفیت خدادادی در راستای کاهش سوخت‌های فسیلی که محدودند؛ استفاده کنیم.

وی گفت: به همین خاطر در شرکت برق منطقه‌ای غرب مجوز پروانه تولید ۵۰ مگاوات برق در استان کرمانشاه صادر شده و هیچ منع قانونی برای صدور مجوز احداث نیروگاه خورشیدی در سطح منطقه نداریم.

اسدی اظهار داشت: تولید هر مگاوات برق خورشیدی به ۲ هکتار زمین نیاز است، به همین دلیل شرکت برق منطقه‌ای برای راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی تفاهم نامه و هماهنگی‌های لازم را با ارگان‌های همچون اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی انجام داده که اگر متقاضیان تمایل داشته باشند در زمین‌های درجه سوم و منابع طبیعی نیروگاه احداث کنند.

وی یکی از بهترین راهکار‌ها برای توسعه نیرگاه‌های خورشیدی را نصب پنل‌های خورشیدی بر سقف بام‌ها مانند واحد‌های مسکونی، اداری، تجاری و تولیدی عنوان کرد و افزود: در این راستا شرکت برق منطقه‌ای کاملا از نظر فنی مشاوره‌ای از متقاضیان این طرح‌ها پشتیبانی می‌کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار