در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

شعبان، ماه زیبای اعیاد الهی

شعبان، یکی از بافضیلت ترین ماه هایی که سراسر آن، ولادت عالی ترین بندگان الهی است.

شعبان، ماه پیامبر (ص) و ماه عجیبی است. زیرا سراسر آن عید و ولادت‌های باشکوه بزرگانی چون؛ سیدالشهدا (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت علی اکبر (ع) و نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی (عج) است. 

در کتاب‌های الاقبال الاعمال، وسائل الشیعه و بحارالانوار از امام صادق (ع) روایت شده است که هر گاه نخستین روز از ماه شعبان فرا رسد، منادی از عرش ندا دهد:‌ای میهمانان حسین! شب نیمه شعبان، از زیارت امام حسین (ع) جا نمانید که اگر می‌دانستید چه در آن است، آن سال را بر شما طولانی می‌نمود تا این که نیمه شعبان بیاید.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، سخنران مذهبی، درمورد فضیلت ماه مبارک شعبان، بیان کرد: همان طور که در صحیفه سجادیه مطرح شده، ماه مبارک رمضان را عید اولیاء نامیده اند و ماه شعبان هم به یک معنا همین طور است. زیرا کل این ماه، عید است و بندگان باید از این ماه نهایت استفاده را ببرند. 

حجت الاسلام عالی گفت: سوم شعبان، میلاد مبارک حضرت سیدالشهداء (ع)، چهارم شعبان، ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل (ع) و پنجم شعبان، میلاد امام سجاد (ع) و همین طور، ولادت حضرت علی اکبر (ع) و نیمه شعبان، میلاد با سعادت امام زمان (عج)، امام حیّ و زنده است که شب و روز نیمه شعبان مثل شب و روز قدر است و به همین دلیل، بهترین بهره‌ها را می‌توان از این ماه برد و به امام عصر (عج) نزدیک شد. 

این سخنران مذهبی ادامه داد: از اول ماه تا نیمه ماه مبارک شعبان باید مراقبت‌هایی داشته باشیم و با توجه به این که ماه رمضان، شهر الله و ماه خداوند است دو مقدمه دارد که باید از آن‌ها گذشت و به ماه رمضان رسید و یکی رجب؛ ماه امیر مومنان (ع) و دیگری شعبان؛ ماه پیامبر اکرم (ص) است و می‌توان به حکمت‌های نبوی دست پیدا کرد. 

او افزود: بندگان برای ورود به ماه شعبان باید به خوبی از ماه رجب عبور کنند. زیرا مان طور که پیامبر (ص) فرمودند، باب حکمت و علم و معارف ایشان  از باب امیر مومنان (ع) است‌ و به همین دلیل، بندگان باید در ماه رجب برای ورود به شعبان آماده شوند.

حجت الاسلام عالی گفت: یک روایت بسیار زیبایی از پیامبر اکرم (ص) است که شعبان ماه شریفی است و ماه من است و ملائکه‌ای که حامل عرش الهی هستند این ماه را عظیم می‌دانند و بزرگ می‌شمارند و حق این ماه را می‌شناسند و در این ماه، رزق مومنان به ویژه رزق معنوی بیشتر شده و بهشت تزئین و آذین می‌شود و به این ماه شعبان گفته می‌شود. چون رزق مومنین از عالم بالا منشعب می‌شود و درواقع، در این ماه، رزق بسیار زیاد است.

این سخنران مذهبی افزود: رجب، ماه استغفار بود که در همه اعمال رجب به این موضوع توصیه شده بود، ولی شعبان، ماه صلوات است و باید بسیار به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) صلوات فرستاده شود که این کار باعث می شود  پیامبر اکرم (ص)، بندگان را شفاعت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.