تل آویو برای همکاری در کاهش تنش پیام‌هایی به اردن ارسال کرد

سخنگوی دولت اردن گفت امان پیام‌هایی از رژیم صهیونیستی مبنی بر تلاش برای آرام کردن شرایط و کاهش تنش‌ها در اراضی فلسطین دریافت کرده‌است.

 «فیصل الشبول»  گفت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان کاهش تنش در منطقه ضروری است. تمامی طرح‌های ارائه شده هیچ امیدی برای فلسطینیان برای دستیابی به راه‌حل عادلانه و دائمی در حفظ کشور مستقل خود در مرز‌های چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به مرکزیت قدس شریف به ارمغان نیاورده است.

به گزارش خبرگزاری "سما" فلسطین، سخنگوی رسمی دولت اردن آرمان ملت فلسطین را از پیچیده‌ترین موضوعات در تاریخ دانست که جهان امروز در برخورد با این مسأله منصفانه رفتار نکرده است.

 «عبدالله دوم» پادشاه اردن  نیز سه‌شنبه شب گفت که باید مردم فلسطین در طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی در منطقه مشارکت داشته باشند.

وی بر موضع ثابت کشورش درباره مسأله فلسطین و تلاش‌های دیپلماتیک در دوره اخیر برای مهار تنش‌ها در اراضی اشغالی، حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین و حمایت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس شریف تأکید کرد.

این سخنان همزمان با آن روی می‌دهد که برخی منابع رسانه‌ای اعلام کرد که به علت تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی، نشست النقب ۲ که قرار بود در هفته‌های آینده در مغرب برگزار شود، احتمالا لغو شده است.

انجمن النقب شامل وزیران امور خارجه آمریکا، رژیم صهیونیستی، امارات، بحرین، مغرب و مصر است و نخستین نشست آن نیز سال گذشته در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار