مرگ تلخ سه دانش آموز در نیکشهر

واژگونی موتور سیکلت، سه دانش آموز از روستای کوراندپ شهرستان نیکشهر را به کام مرگ کشاند.

عبدالستار بلوچ دهیار روستای کوراندپ بخش مرکزی نیکشهر گفت: روز سه شنبه ۲ اسفند حوالی ساعت ۱۲ ظهر، چهار دانش آموز از روستای کوراندپ در مسیر برگشت از مدرسه شهید رجایی چاهان با سه موتور سیکلت نرسیده به روستا در محدوده پایگاه بسیج دچار سانحه می‌شوند.

وی گفت: در این حادثه سه دانش آموز با اسامی فرشید، بهنام و بهروند رشیدی پور فوت می‌کنند و تنها بازمانده این حادثه به بیمارستان محمد رسول الله نیکشهر منتقل می‌شود که حال عمومی آن تا این لحظه نرمال است.

دهیار روستای کوراندپ افزود: این روستا با ۷۹ نفر دانش آموز ۴۵ دختر و ۳۴ پسر تنها یک مدرسه ابتدایی دارد که در دهه ۷۰ تاسیس شده است که دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی کوراندپ بصورت چرخشی در حال تحصیل هستند.

بلوچ اظهار داشت: دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول کوراندپ نیز در خانه‌های اجاره‌ای تحصیل می‌کنند و مقطع متوسطه دوم دخترانه و مقاطع اول و دوم متوسطه پسرانه در مدارس مرکز دهستان چاهان مشغول به تحصیل هستند.

عبدالرحمن امیری معاون پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش نیکشهر گفت: دانش آموزان این روستا در طرح روستا مرکزی با نظارت دهیار با یک سرویس به مرکز دهستان چاهان جابجا می‌شوند که تعدادی از دانش آموزان با هماهنگی اولیاء با موتور سیکلت رفت و آمد می‌کنند.

نبود امکانات حداقلی در حوزه آموزش و وسایل نقلیه غیر استاندارد و ناایمن در طرح روستای مرکزی در جنوب استان در کنار جاده‌های فرسوده و کوهستانی به کابوسی تمام نشدنی برای مردم و دانش آموزان تبدیل شده است که هزاران آرزو را آسمانی کرده است.

رعایت سرعت و نکات راهنمایی و رانندگی، استفاده از کلاه ایمنی و نظارت دقیق خانواده‌ها در استفاده دانش آموزان از موتور سیکلت می‌تواند در کاهش تلفات حوادث رانندگی موثر باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار