معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل:

سامانه های یکپارچه مقابله با ریزپرنده ها در پارس جنوبی ساماندهی شد

محمدعلی مطیعی گفت: راهکارها و سناریوهای مقابله با تهدیدات مختلف در مجتمع گاز پارس جنوبی برای مقابله با تهدیدهای ریزپرنده‌ها انجام شده است.

سردار محمدعلی مطیعی، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل روز چهارشنبه در نشست با مدیرعامل، مدیران ستادی و پالایشگاهی مجتمع گاز پارس جنوبی با تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل افزود: نگاه به مسائل کلیدی و حیاتی پدافند غیرعامل در مجتمع گاز پارس جنوبی به خوبی نهادینه شده و ضرورت توجه به این موضوعات در اولویت نخست قرار دارد.

وی اظهارکرد: با توسعه و ایجاد مرکز و پایگاه منسجم پدافند غیرعامل در مجتمع گاز پارس جنوبی شاهد هیچ‌گونه تهدید نخواهیم بود.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل با تشریح تهدیدهای عمومی کشور افزود: اولویت نخست دشمن تهدید سایبری است و مسائل نیروی انسانی در اولویت دوم دشمن قرار دارد برهمین اساس اکنون همه باید با افزایش سطح آمادگی در جهت نقشه‌های شوم دشمن گام برداریم.

سردار مطیعی بیان کرد: کارهای بسیار شاخص و مهمی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مجتمع گاز پارس جنوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به تولید پایدار و مستمر گاز در ماه‌های اخیر مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره اظهارکرد: با تکیه بر توان، دانش بومی و همت جهادگونه مدیران و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در فصل زمستان سال جاری شاهد تولید حداکثری و بیش از ۷۵ درصدی گاز در این مجموعه بودیم و مردم در رفاه و آسایش کامل بودند و این موفقیت راهبردی یک دستاورد مهم برای کشور محسوب میّ‌شود.

سردار مطیعی تصریح کرد: نقشه راه و طرح پدافند غیرعامل که با همت و تلاش مدیران و کارکنان این مجموعه پالایشگاهی تهیه شده است یک کار شاخص است و این حرکت باید به عنوان یک الگو در اختیار دیگر پالایشگاه‌های مجتمع قرار بگیرد و پیاده سازی شود.

وی بیان کرد: در سطح مقابله با تهدیدهای احتمالی دشمن باید آمادگی ۱۰۰ درصدی داشته باشیم و در جهت افزایش توان در مقابل حوادث نیز با اجرای تمرینات و رزمایش‌های متعدد در این مجموعه، توجه بسیار خوبی به افزایش سطح آمادگی واحدهای عملیاتی صورت گرفته و در ّآینده باید این رزمایش‌ها به صورت ویژه تداوم داشته باشد.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل افزود: قطعات و تجهیزات راهبردی و اساسی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی باید مورد بازبینی قرار بگیرد.

سردار مطیعی گفت: این مجتمع بزرگ گازی کشور با برنامه‌ریزی دقیق و منظم و با تکیه بر توان و دانش تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته بخش بسیار زیادی از قطعات و تجهیزات را بومی‌سازی نماید.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.