در آستانه نخستین سالگرد جنگ

اوکراین، میدان دوئل روسیه و غرب

سخنرانی روسای جمهور روسیه و آمریکا نشان داد، اوکراین بیش از پیش به میدان دوئل مسکو و غرب تبدیل شده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در لهستان در نخستین سالگرد آغاز جنگ در اوکراین، گفت: اوکراین هرگز میدان پیروزی روسیه نخواهد بود. بایدن به ادامه حمایت غرب از کی‌یف متعهد شد و تاکید کرد ناتو امروز قویتر از هر زمان دیگری است. سخنرانی بایدن چند ساعت پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صورت گرفت که در آن اعلام کرد کشورش اجرای پیمان استارت جدید را به حال تعلیق در می‌آورد. پوتین از وزارت دفاع روسیه خواست برای آزمایش تسلیحات هسته‌ای در صورت اقدام مشابه آمریکا، آماده باشد.

به گزارش الجزیره، دوئل هیجان انگیز در صحنه بین المللی، اوکراین را بین دو سخنرانی در آستانه نخستین سالگرد جنگ قرار داد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از مسکو سخنرانی کرد و سخنرانی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم از ورشو بود. دو سخنرانی که در همه چیز با یکدیگر متضاد بودند، جز در این باره که به طور ضمنی تایید کردند جنگ ادامه دارد و حتی ممکن است در دومین سال آن، با تنش‌های جدید همراه شود. این دو سخنرانی، دو ارزیابی کاملا متفاوت از یکدیگر درباره یک سالی که از این جنگ گذشته است، داشتند. از نظر بایدن، این یک سال، پایداری تاریخی کی‌یف و دموکراسی غرب بود. از نظر پوتین، این یک سال، پر از ناکامی‌های غرب برای ضربه زدن به روسیه و اقتصاد آن بود.

پوتین گفت: غرب از اوکراین به عنوان نوک پیکان و میدان تمرین علیه روسیه استفاده و با افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین، برای تغییر روند رویارویی تلاش می‌کند. هر چه ارسال سامانه‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین افزایش یابد، بیش از پیش مجبور می‌شویم، تهدیدات را از مرزهایمان دور کنیم.

بایدن در مقابل گفت: در یک سال گذشته، شاهد وحشی‌گری غیرعادی از طرف نیرو‌های روسی و مزدوران بودیم. بدون خجالت و بی رحمانه، مرتکب جنایت ضد بشریت شدند. غیرنظامیان را با قتل و ویرانی هدف قرار دادند.

این دوئل، پر از نماد و پیام است و پرتنش‌ترین لحظات در زمان جنگ سرد را یادآوری می‌کند. به ویژه که همه متغییر‌های آن مرحله دشوار برای اروپا و جهان، احیا شده است. ورشو پایتخت لهستان که رئیس جمهور آمریکا در آنجا سخنرانی کرد، همان شهری است که زمانی مقر پیمان ورشو در برابر پیمان ناتو بود. آیا پوتین می‌خواهد غرب را با تعلیق مهمترین پیمان با آن، بیش از این، به چالش بکشد یا اینکه تصمیم او برای حمایت از کشورش بود؟

رئیس جمهور روسیه افزود: امروز مجبورم اعلام کنم روسیه مشارکت در پیمان کاهش تسلیحات راهبردی و تهاجمی را به حال تعلیق در می‌آورد. از این پیمان خارج نمی‌شویم، بلکه مشارکت در آن را به حال تعلیق در می‌آوریم. وزارت دفاع و شرکت روس اتم باید برای آزمایش تسلیحات هسته ای، آماده باشد؛ در صورتی که آمریکا این کار را آغاز کند.

الجزیره در پایان گزارش خود آورد: آیا جو بایدن این بار به عمد می‌خواست در منطقه جنگی که فاصله زیادی با مسکو ندارد، حضور داشته باشد تا بر به چالش کشیدن روسیه پافشاری کند؟ مسیر سفر او از واشنگتن به کی‌یف و از آنجا به ورشو، می‌تواند بیانگر چنین پیامی باشد. در شرایطی که به نظر می‌رسد جنگ اوکراین بیشتر به یک جنگ آمریکایی-روسی تبدیل شد که فرماندهان آن بایدن و پوتین هستند به همین علت، متوقف کردن این جنگ هم در دستان این دو قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
ما باید خیلی هوشیارانه عمل کنیم کشورها قابل اعتماد نیستند کنار نکشیم واستفاده ببریم اما فدا نشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
امریکا تا موقعی که پول اروپا را برای خرید سلاح می گیره ، نمی گذاره جنگ تمام بشه ، وقتی پول اروپا ته کشید ، صلح برقرار میشه ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
ایران نباید داخل سیاست آنها شود چون ابرقدرت با هم کنار میان امتیاز از هم می‌گیرند یه عده‌ای کوچکی شاید ۱درصد نباشه که دارند ساز روسی می‌رقصند فکر کردند جماعت ایران با آنها راه میان
Iran (Islamic Republic of)
عباد
۰۱:۰۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
من نمیدونم این جنگ چه ربطی به ایران داره؟ همه این امور بهانه برای پوشش بی خردی مسولین بی کفایت کشوره. وضع مملکت رو درست کن اگه شعور داری. دلار ۵۱ تومن شده سکه نزدیک ۳۰ میلیونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
خدمت دوست گلم ؛سکه نزدیک ۳۲ و دلار ۵۲۳۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
خداندکند هرچه که سود کشورمان در آن است رخ دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
دوستان جنگ چیز خوبی نیست ولی کمی فکر کنید چرا امریکا ارباب دنیاست جنگ جهانی اول و دوم حتا یک تیر هم در امریکا شلیک نشد ولی مردم اروپا نابود شدن .الان هم نگاه کنید امریکا در جنک مستقیم با روسیه هست ولی اگر بعد از اوکراین جنگ ادامه دار بشه دامن اروپا را مگیره نه امریکا را.کمی تاریخ را مطالعه کنیم بد نیست...ما میتوانستیم از قبل این بی خردی پوتین از بیشتر مشکلات بیرون رفت داشته باشیم .که متاسفانه بیشتر خود را گرفتار کردیم
Iran (Islamic Republic of)
عباد
۰۰:۵۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
عع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
چقدر ظلم چقدر ویرانگری خدایا شرمنده ایم.مرگ برآمریکای بی رحم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
آخرش باهم کنار میان ولی نشه تاریخ تکرار بشه.زمان ناپلون واعتماد به روسبه و سازش روسبه غرب و تنها ماندن ایران و بعد عهدنامه گلستان .کی زیان دید ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
قابل توجه شرقگداهاااااااا اربابتون پوتین عجب ابرقدرتی هست که ازپس یک اوکراین فسقلی برنیومد اونوقت با امریکا درگیر شود یک شبه دود میشود میرود هوا اونموقع فاتجه شماها خوانده هست چون پدربزرگنون پوتین مرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
یعنی واقعاً شما کور و کر هستید که نمی‌شنوی و نمی بینی که کل ناتو هر روز داره سلاح و نیرو در اختیار اوکراین قرار میده
Iran (Islamic Republic of)
Oy
۲۲:۲۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
شعار ما همیشه نه شرقی نه غربی بود برعکس توسعه خودفروخته که در غرب ذوب شدی قابل توجه تو عزیز اون چشمان کورتو باز کن ببین همون طور که عراق به نیابت از بیش از ۱۷ کشور به کشور ما حمله کرد این جنگ هم یک جنگ نیابتی است که اوکراین به نیابت از اروپا و آمریکا داره میجنگه وگرنه اگر تسلیحات غرب نبود این جنگ ادامه دار نمیشد اوکراین خلع سلاح شده رو چه به دومین قدرت نظامی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
۲۰:۴۱ معلومه خیلی سوختی. غربگدای کوردل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
درود بر شرقگداها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
شرقگداهای پوتین پرست ننگ برشماها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
روسیه داره تو اوکراین با تمام کشور های عضو ناتو (شامل آمریکا هم میشه) + کشور های مستعمره غربی مثل ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، نیوزیلند و ... همزمان داره میجنگه، نشون دهنده قدرت بالای روسیه هست که هنوز داره پیشروی میکنه هرچند کند
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۰:۲۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
الحمدلله و المنه تا بحال روسیه بدون مانع پیشروی کرده و پیروز میدان است. موبایل در جنگ جهانی دوم ساخته شده بود. روسیه تا تمام اکراین را به خاکش ملحق نکند دست بردار نخواهد بود. روسیه از تمام مولفه های قدرت برای پیروز شدن بر دنیای غرب برخوردار است. بعد از استیلای روسیه بر اکراین باید الوین تافلرها کتاب هایشان را جمع کنند و زبان روسی یاد بگیرند و از نو هر چه روسیه دیکته کند بنویسند و چاپ کنند و تدریس کنند. چه خوش است گر محک تجربه آید به میان / تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
اقا سراع صلح نگردید تا بوده همین بوده تا هست همین است از پسران آدم دشمنی هست وباز هم هست شما اصلا کشور خودمان را در نطر بکیرید در کدام قرن لااقل ده سال جنگ‌نواسته به یک صورتی همیشه جنگ داشتیم از ۴۹ من جنگ ایران عراق جنگ بارزانی جنگ عمان که سربازان ایران درجنگ بودن جنگ دمکرات کومله جنگ تحمیلی جنگ دفاع از حرم جنگ داعش افعانستا از زمان محمد ترکی تا حالا کدام سال بدون جنگ بوده فقط چند سالی بود اروپاییها جنگ نداشتند که آنها هم به این بدبختی دچار شدن تنها راهش عادت کردن است من در طول این ۶۰ سال به این نتیجه رسیدم
زندگی خواه در جنگ خواه در صلح هست زیبا هست زیبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
واقعیت اینه که اگر روسیه اوکراین و شکست بده به صغیر و کبیر اروپا رحم نمیکنه و رهبران اروپایی مجبور میشن دست پوتین رو ببوسن.در نتیجه اروپا هر کاری بتونه انجام میده تا یا روسیه رو شکست بده و یا حداقل با معاهده صلح جلوی پیشروی بیشتر روسیه رو بگیره.کشورهای ثروتمند و پیشرفته اروپایی آماده جنگ نظامی تمام عیار و طولانی مدت با روسیه نیستند.و روسیه قبل از شروع جنگ این نکته رو به خوبی میدونست.تمام امید اروپا به ابر قدرتی مثل امریکاست.حالا اگر به هر دلیل رئیس جمهور بعدی آمریکا مایل به کنار اومدن با روسیه باشه اروپا دیگه امیدی به پیروزی نخواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
روسیه شکست خورده و داره الکی طول میده جنگ رو
به عنوان متجاوز شناخته شده و از لحاظ اقتصادی مانند ایران فشار رو بر مردمش انداخته ، در هر صورت روسیه متجاوز هستش و نباید ایران در این شرایط با روسیه همکاری میکرد ، کمی دیپلماسی جنگ اگه این مسئولان بلد بودند این اوضاع رو نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
این نظر شماست واقعیت غیر از اینه جناب ۱۹:۱۳، جوجه را آخر پاییز می شمارند، نشانه شکست غرب در جریان اوکراین همینه که آن هارت و پورت های اولیه را کنار گذاشته فقط سعی می کنه شکست مفتضحانه نخوره که البته خواهد خورد، لحن صحبت غربی تا نسبت به روزها و هفته های اول جریان اوکراین بسیار متفاوته و این نشانگر اینه که در این قضیه غرب مرتکب اشتباه فاحشی شده که نتایج آن در سالهای بعد مشخص خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
امریکا اروپا رو در منجلابی فرو برد کہ حالا حالاھا نمیتونن ازش بیرون بیان
البت خود امریکا ھم داخل ھمین منجلاب افتادہ
این جنگ تموم نمیشہ
نقشہ امریکا بہ سنگ خورد خواست زرنگی کنہ مثل خر تو باتلاقی کہ ساختہ گیر کردہ
در ایندہ خواھید دید کہ چہ خواھد شد
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۳:۵۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
تابحال روسیه پیشروی کرده و عقب نشینی در کارش نبوده. چه کسی شکست خورده؟ البته فراموش نکن که روسیه 44 به یک می جنگه.
Czechia
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
بعد از روسیه و اوکراین نوبت چین و تایوان با فلیپین و با اندونزیه و بعدش پاکستان و هنده و بعدش آرژانتین و برزیله و بعدشم انگلیس و اروپاست و آخر سر آمریکا میمونه و خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
بعد آمریکا از خواب می پره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
به آمریکا رو بدیم و بذاریم ریز ریز نقشه هاشو پیاده کنه اونوقت عاقبت ایران همین میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
هر جنگی که هر جا اتفاق بیافته غیر ممکنه مسئولان ما ادای دین در جنگ نکنند هر بار با یک بهانه ای هم توجیح می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۷:۱۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
روسیه متجاوز
انشاالله به اذن و اراده پروردگار شکست میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
باشه بشین دعاکن .خخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
واقعا تفکرت اینہ
خیلی از زمان عقبی
روسیہ تجاوز نکرد اکراین عھد شکنی کرد
آمریکا با نقشہ قبلی با یک کوتاد تو اکراین ۱ بازیگر کہ ازسیاست ھیچ سر رشتہ ای نداشت آورد سر کار بعد تیرش کرد کہ عضو ناتو بشہ بعد زلنسکی احمق پیمان چندین سالہ اکراین کہ کشور بی طرف بین روسیہ و ناتو باشہ رو شکست
بعد ھم زلنسکی احمق با تحریک امریکا بہ مناطق روس نشین کشور اکراین حملہ کرد
روسیہ فھمید چہ خبرہ امریکا چہ نقشہ ای دارہ پیش دستی کرد
برو ی کم اطلاعات تو ببر بالا خیلی ضایعست کہ اینھا رو نمیدونی بعد میای نظر میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
روسیه دنبال قدرت شوروی شدنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
خداوندا به پوتین دلاور کمک کن روی ناتو و کشور های غربی را سیاه کند، الهی آمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
غرب منافع خود را در جنگ و ادامه آن میداند و قطعا راضی به خاتمه آن نخواهد بود البته به نظر می رسد که در این جنگ چیزی به گیرش نخواهد آمد شاید خداوند خواسته غرب جنایتکار را اینگونه مشغول سازد یا تغییر جهان بدست خود غرب صورت گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
اول بگویم جنگ خوب نیست ابعاد دیگری جنگ دارد مثل ویروس سرماخوردگی هست هر چند گاهی بدن تنبل را بیدار میکند تا بلای بدتری بسر نفر نیاد باید روسیه و غرب دلیل بیاورد و جنگ شروع شود ولی کسی پیروز نمیشود فقط بیدارتر میشوند و به تقابل و رقابت می پردازند در نتیجه پیشرفت میکنند امروزه پیشرفت بشریت در نتیجه رقابتهای گذشته هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
بایدن که زوال عقل داردچگونه میتواند نصف قدرت جهان که غرب است رهبری کند مگر مشاوران خوبی داشته باشد واگر مشاورانش هم امسال بلتون باشند فاتحه صلح را باید خواندروسیه در اصل وارد دفاع پیش دستانه شده وحاضر هم هست که جنگ را تمام کند منصفانه اما امریکایی که کنار جنگ ونه در داخل جنگ میباشد دنبال پیروزی مطلق میباشد اگر کسی فکر کند که این جنگ با یک سال وپنچ سال تمام میشود تمام نمیشود حداقل پانزده سال مثل عراق افغانستان ویتنام ودیگریمن چون جنگهای که امریکا‌در آن دخیل باشد همیشه طولانی خواهد بود امریکا با خرابی که مسببش است برای اوکراین ببار خواهد آورد اما هیچ دست آوردی نخواهد‌ چید اروپا دیر یا زود متوجه خواهد شد که دنباله روی از امریکا چقدر برایش زیان بار است الان هم متوجه هستند ولی دنبال برون رفت به شکل دلخور نشدن اربابشان هستند وتردید دارند چون روسیه را دشمن معرفی کردن راه پس وپیش افتاده اند درنهایت اگر چین هم وارد معرکه کمک آشکار تسلیحاتی شود احتمال به هوش آمدن امریکا شود وزدتر جنگ تمام شود ولی خیلی بعید با نطر میاد که این جنگ جهانی سوم نباشد چون نشانه های یک جهانی را دارد دو ابر قدرت در حال جنگ همیشه دنباله روانی خواند داشت دوبلوک جهان در جنگ یعنی جنگ جهانی این را سخنانرانان دولتها با پرخاشگری که دارن معلوم کرده اند متهم کردن کشورهای پیرامونی یعنی کشیدن آنها به میدان جنگ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
آمریکا نمیزارہ جنگ تموم بشہ
وقتی بایدن بدون خبر قبلی وارد اکراین شد بہ ھمہ طرفھا اعلام کرد کہ جنگ ادامہ دارہ و اروپا ھم کہ دودل شدہ بود فھمید نمیتونہ کنار بکشہ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
آزادی و زیر بار زور نرفتن حتی اگه به قیمت رواج گناه و بی دینی بشه خیلی بهتر از رفتن زیر سلطه یه زورگو و طغیان گر و طاغوته؛ غرب صدها برابر بهتر از شرقه؛ اونایی که میگن شرق حوبه پاشن برن چین و روسیه و کشورهای اقمار شرقی زندگی کنن؛ ولی جالب اینه همشون لندن و آمریکان!
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۹:۵۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
خخخخخخخ
عجب استدلالهای احمقانه ایی
تو هم پاشو برو غرب ،غربگدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
چرا حرف مفت میزنی
میشہ بگی شرق کدوم جنگ شروع کردہ
تو اتیش کدوم جنگ دمیدہ
تو اصلا از تاریخ چیزی میدونی
اونی کہ ھمیشہ جنگ بہ ارمغان آوردہ چپاول کردہ دزدی کردہ غرب بودہ
تمام داشتہ ھای غرب از چپاول قارہ ھای اسیا و افریقاست
چی میگی تو دقیقا
برو ی کم اطلاعات کسب کن آبرومون نبر با این استدلال سیاسیت
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا مزیدی شرف آبادی
۱۶:۱۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
کم کم داریم به آخر دنیا نزدیک می شویم الهی العفو
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۶:۱۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
برای بهتر شدن وضعیت کشور ایران ما هم به همچین جنگ نیاز داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
بهترین سیاستمدارها رو با توجه به تاریخ در روسیه می بینید،پوتین روسیه رو پیروز جنگ میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
راست میگی با همین زکاوت بسیار یک چهارم ایران کندن بردن
Iran (Islamic Republic of)
Oy
۲۲:۳۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
عزیز۱۹:۳۳کجای ایرانو کندن که ما ایرانیا خبر دار نشدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
جنگ ادامہ دارہ
آمریکا نمیزارہ با مذاکرہ تموم بشہ
نونش از جنگ در می یارہ
تا سالھا پیش آمریکا در حاشیہ امن بود و کشورھا رو بہ جون ھم می انداخت و پول بہ جیب میزد
ولی در حال حاضر ھمہ چی تغییر کردہ اگر جنگ گسترش پیدا کنہ خاک امریکا ھم در امان نخواھد بود
اکراین بزرگترین اشتباہ تاریخ کرد کہ از معاھدہ کشور بی طرف بودن خارج شد ھمہ ی کشورش با ھمہ ی زیر ساختھا از بین رفتہ و این بہ نفع آمریکاست
امریکا نقشش اینکہ کشورھای اروپا رو بہ ۲۰۰ سال قبل بر میگردونہ و محتاج خودش کنہ
کشورھای خاورمیانہ رو ھم بہ جون ھم بندازہ
چین و دو کرہ و ژاپن رو ھم وارد جنگ کنہ
عربستان و امارات و یمن کہ ۷ سالہ بہ جون ھم انداختہ
سوریہ و عراق و لیبی ھم کہ سالھاست درگیر جنگ داخلی و خارجی کردہ
آمریکا دنبال اینہ کہ باز قدرت اول بشہ ولی دیگہ این اتفاق نمیوفتہ
چون جھان نوین در حال شکل گیریہ و کشورھا دیگہ مثل قبل نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
سلام،

با تمام قدرت پشت روسیه ایستاده ایم برای شکست اوکراین،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
پیمان جان حداقل اون الف هارو از فامیلیت وردار و آخرش "وفی" چیزی بذار ماهیتت بیشتر مشخص شه؛ رمضان قدیروف جان منتظره بری واسش جان فشانی کنی پاشو برو :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
الان فعلان دلار ۴۸ وسال اینده انشالله به ۶۰ نمیرسه سکه هم که نگو اسلان در مساعل روزمره دخیل نیست کمی تاریخ بخوانیم بد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
از بایدن بپرسید حمله به ویتنام و بمب اتم در ژاپن جنایت ضد بشریت هست یا نیست امریکا هر غلطی که بکنه سازمان ملل بهش مشروعیت قتل و کشتار میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
ژاپن حقش بمب اتم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
یعنی خود آمریکا هم اینطور که توسعه احمق ماله می‌کشی ماله نمی‌کشه، کشوری که اعلام شکست کرده و تسلیم شده حقش دوتا بمب اتمِ؟حقش ۲۲۰ هزار کشته با بمب اتم و هزاران فاجعه انسانی بعد از اونِ؟
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد حسینی
۱۴:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
بدبخت روسیه تو چه تله ای افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
داری اشتباه میزنی داداچ . روسیه مطمعنا" اوکراین و بخشهایی از لهستان رو به روسیه الصاق میکنه اگر این جنگ ادامه داشته باشه -
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
ناشناس 15.44
این نظر تو یعنی هیتلر جدیدی متولد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
پس داداچ خوش به حال روسیه و تو که لهستان رو داره میگیره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
اشتپ نکن داد ، چون در تله افتاد ولی خودش نیفتاد بلکه انداختنش 30 سال هلش دادند و زیر پاش پوست مز انداختند و تهدید ها کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
اونی کہ تو تلہ افتاد اروپاست اشتباہ نکن
آمریکا تمام اروپا رو زیرکانہ درگیر جنگ کردہ
و از اون طرف فکر کرد روسیہ رو ضعیف میکنہ کہ این اتفاق نیوفتاد
این جنگ ادامہ دارہ وگسترش پیدا میکنہ
اروپا برای ارسال سلاح بہ اکراین دو دل بود و بعضی کشورھای عضو ناتو کاملا مخالف ولی بایدن با رفتن بہ اکراین اعلام کرد کہ باید سلاح بدید بہ اکراین با اینکہ میدونہ با این کار آتیش جنگ شعلہ ورتر میشہ
آمریکا نہ فقط روسیہ و اروپا بلکہ کل دنیا رو بہ جون ھم میندازہ ۔۔۔ برای بہ دست اوردن جایگاہ از دست رفتش خیلی کارھا میکنہ ۔۔۔ در آیندہ خواھیم دید کہ جھان چگونہ دچار فتنہ ھایی از سمت آمریکا و غرب خواھد شد ولی دامن خودش رو بیشتر خواھد گرفت و راہ گریزی ندارہ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
بزودی روسیه شکست می خورد.. ودست از طمع کاری برخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
باش تا صبح دولتت بدمد . زیاد فیلم و خبر های ماهواره رو نگاه نکن بیا بیرون تو واقعیتها باش .خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
Oy
۱۶:۳۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
حالا خوبه ۳۰ درصد اوکراین افتاد دست روسیه تمام زیر ساخت هاش نابود شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
روسیه مثل دستگاه خورد کن داره هر چی تسلیحات به اوکران میرسه از بین میبره، اونی که شکست خورده بلوک غرب نه روسیه.
آخرین اخبار