کمیته عالی بازاریابی در بوشهر تشکیل می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از تشکیل کمیته عالی بازاریابی در این استان خبر داد.

علی باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ظهر امروز در کارگروه صادرات غیرنفتی استان بوشهر با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم این استان تجارت و بازرگانی به کشور‌های مختلف از طریق صادرات و واردات کالا است، اظهار داشت: در این عرصه استان بوشهر با دارا بودن بنادر و گمرکات در نوار ساحلی جایگاه ویژه‌ای دارد.

او برپایی نمایشگاه‌های تخصصی مزیت استان بوشهر مانند شیلات در تهران و کشور‌های همسایه با مدیریت استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها به منظور معرفی بهتر ظرفیت‌های اقتصادی و ارتباطات با سرمایه‌گذاران در دستور پیگیری قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با تأکید بر تشکیل کمیته عالی بازاریابی در این استان خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولان بنادر، اصناف، صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی و دیگر دستگاه‌های مرتبط در این کمیته همکاری کنند.

باستین اضافه کرد: در این راستا برای جذب بازرگانان و سرمایه‌گذاران باید تخفیف‌ها و مشوق‌های کاربردی و مشخص برنامه‌ریزی و اعلام شود.

او با بیان اینکه در این زمینه باید شرکت‌ها و هلدینگ‌های همکار مشخص شود گفت: در تشکیل کمیته عالی بازاریابی در استان بوشهر باید شرح وظایف هر یک از اعضای کارگروه برای نقش آفرینی موثر روشن شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با تأکید بر برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در استان تصریح کرد: بر اساس ظرفیت‌های نسبی مناطق هر یک از شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر اولویت نخست آن، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است و باید در تقویم نمایشگاهی سال آینده مورد توجه قرار گرفته شود.

باستین با بیان اینکه بوشهر ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد ادامه داد: در این راستا معرفی این ظرفیت‌ها مغفول مانده است، بنابراین تحقق رشد سرمایه‌گذاری در این استان نیازمند معرفی آن به سرمایه‌گذاران است.

او برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی از توانمندی‌های اقتصادی این استان را بستر مناسب برای معرفی این ظرفیت‌ها در سطح ملی دانست و افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها نباید تنها عرضه مستقیم باشد، بلکه این رویداد‌ها باید متناسب با ظرفیت‌های نسبی استان برای توسعه زنجیره ارزش و اشتغالزایی برنامه‌ریزی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با تأکید بر برپایی نمایشگاه‌های گردشگری، محصولات صنایع دستی، دریایی، خرما و ته لنجی بیان کرد: سه نمایشگاه توانمندی اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، مشاغل خانگی و گردشگری و صنایع دستی در همه شهرستان‌های استان بوشهر تشکیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.