تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته پس از بارش برف در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش برف اخیر در استان و مسدود شدن برخی از راه‌های روستایی یادآور شد: در بارش اخیر در سطح استان بیش از ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و دستگاه‌ها و گروه‌های مختلف اقدام به خدمت‌رسانی کردند.

غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری افزود: در بارش برف و باران اخیر، با همدلی و هم‌افزایی و هشدار‌های هواشناسی، همه برای خدمت‌رسانی وارد میدان شدند و رییس‌جمهور در زمان حضور در کشور چین، پیگیر خدمت‌رسانی و امدادرسانی به مردم بود و معاون اول رییس‌جمهور نیز به صورت ویژه پیگیری نحوه خدمت‌رسانی به مردم شد.

وی تصریح کرد: رییس‌جمهور با وجود اینکه در یک سفر خارجی و مهم حضور داشت، اما دغدغه مردم استان را داشت و گزارشی از وجود مشکلات دریافت کرد و در این زمینه دستورات لازم را به وزرا ابلاغ کرد و همان چهارشنبه‌شب هفته پیش نیز، وزیر کشور عازم استان شد که به دلیل شرایط جوی سفر وی به صورت زمینی در روز پنجشنبه انجام شد.


بیشتر بخوانید


استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در برف قبلی نیز اطلاع‌رسانی شد و ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین وارد استان شد و در برف اخیر حجم برف آنقدر بود که ماشین‌آلات به راحتی نمی‌توانستند برای بازگشایی اقدام کنند و در نهایت دستگاه‌های مختلف پای کار آمدند و ماشین‌آلات جدید راهداری وارد استان شد.

حیدری اظهار داشت:خدمت‌رسانی این گونه، شایسته مردم است، مردمی که با وجود هجمه دشمنان در ۲۲ بهمن‌ماه امسال حماسه‌ساز شدند و خدمت بی‌منت به مردم باید همیشه سر لوحه کار مدیران باشد.

به گفته وی، در مرحله دوم بارش‌ها ۱۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و راهداری با همکاری سپاه، قرارگاه خاتم‌الانبیاء و نیرو‌های جهادی و دستگاه‌های اجرایی وارد استان شد و ذخیره‌سازی به موقع سوخت، اقلام زیستی و نهاده‌های دامی نیز برای جلوگیری از بحران در این برف انجام شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری از فرمانداران و بخشداران و دهیاران خواست کار‌های انجام شده در بحران برف را به اطلاع مردم برسانند و امیدآفرینی کنند.

حیدری گفت: علاوه بر کار‌های انجام شده، ضرورت دارد کمبود‌ها آسیب‌شناسی شود تا اگر کمبودی وجود دارد باید به سرعت رفع شود.

رییس شورای اداری چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست خواستار توجه به مساله درختکاری شد و تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی برای بهره‌گیری از ظرفیت مردمی برای درختکاری تلاش کنند.

حیدری در خصوص اعتبارات ۱۴۰۱ استان نیز گفت:۷۰درصد اعتبارات سفر رییس‌جمهور که سازمان برنامه و بودجه برای سال ۱۴۰۱ تعهد دارد، ابلاغ شده است و ۶۰ درصد اعتبارات تملک دارایی و ۹۰ درصد اعتبارات هزینه‌ای ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: اوراق بهادار امسال در فرابورس است و پیمانکاران از آن استقبال می‌کنند و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تحقق مبادله‌نامه و جذب اعتبارات باید بیش از گذشته تلاش کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مدیران استانی نیز در خصوص ماده ۵۶ نیز با مسوولان وزارتخانه برای تخصیص به موقع اعتبارات رایزنی داشته باشند، یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان علاوه بر سایر اعتبارات از ماده ۵۶ به استان اختصاص یافته است.

حیدری تاکید کرد: علاوه بر همه این اعتبارات، از محل اعتبارات تهاتر نفت نیز یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص می‌یابد که این‌ها اعتبارات، مازاد بر اعتبارات استان است که برای جذب همه این اعتبارات بی‌سابقه، مدیران باید بیشتر تلاش کنند و در این بخش عدالت رعایت شده تا همه طرح‌های خرد و کلان دیده شود.

به گفته وی، از محل اعتبارات ماده ۲۳ برای توسعه طرح‌های شبکه فاضلاب نیز از مجموع ۱۲ طرح اختصاص داده به کشور هشت طرح مربوط به چهارمحال و بختیاری است.

حیدری اظهار داشت: در دهه فجر امسال تعداد قابل توجهی از طرح‌های مختلف یا بهره برداری شد یا عملیات احداث آن آغاز شد.

به گفته وی، یک اتفاق خوب دیگر در بخش مدیریت شهری برای استان افتاد که وزارت راه و شهرسازی مدیریت ۲ منطقه منظریه شهرکرد و الهیه بروجن را به شهرداری‌ها واگذاری کرده است.

وی با تاکید بر تحقق طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای این طرح مورد تاکید رییس‌جمهور و هیات دولت است و دستگاه‌های متولی در این زمینه هم‌افزایی داشته باشند.

حیدری با اشاره به در پیش بودن عید نوروز، از مدیران دستگاه‌های متولی درخواست کرد، که در این زمینه ستاد نوروزی فعال‌تر از گذشته باشد و جاده‌ها و نقاط مختلف استان برای پذیرایی از گردشگران نوروزی آماده باشند.

وی همچنین بر تسریع در انجام کاروان راهیان نور و فراهم شدن زیرساخت‌ها در این راستا از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.