پتروشیمی دوم شهر دهدشت مصوب شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پتروشیمی اوره و آمونیاک دهدشت از توابع شهرستان کهگیلویه به عنوان دومین پتروشیمی این شهر مصوب شد.

سید علی احمدزاده اظهار کرد: روز گذشته با پیگیری هایی که به همراه نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در صنایع پتروشیمی کشور انجام دادیم ، این پتروشیمی مصوب شد.

او گفت: پتروشیمی اوره و آمونیاک به عنوان پتروشیمی دوم دهدشت در دشت آهوی بین چرام و دهدشت احداث می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سفر دوم رئیس جمهور ، پتروشیمی اوره و آمونیاک دهدشت کلنگ زنی خواهد شد.

احمدزاده تاکید کرد: با احداث این پتروشیمی سه هزار شغل جدید در استان ایجاد خواهد شد.

عملیات اجرایی پتروشیمی اول دهدشت از زمان کلنگ زنی آن در سال ۸۶ به دلایل مختلف روند اجرایی کندی داشته که طی ۲ سال اخیر در دولت سیزدهم روند اجرایی آن شتاب بیشتری گرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این ارتباط گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۳۷.۵ درصد و ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن و اشتغال مستقیم ۵۰۰ نفر پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

احمدزاده عنوان کرد: پتروشیمی دهدشت (پلی اتیلن) به طور نسبی از پیشرفت خوبی برخوردار است و همه مقامات استانی، مجلس و دولت پیگیر اجرایی طرح های پتروشیمی به ویژه دهدشت هستند.

او می گوید: ۱۲۲ میلیون ارزش سرمایه گذاری این طرح است که تاکنون ۸۰۰ میلیارد هزینه شده است.

پروژه پتروشیمی دهدشت یکی از زنجیره‌های با ارزش هلدینگ خلیج فارس است که به خاطر طولانی شدن روند اجرا ، ادامه طرح نیاز به توسعه و کمک همه جانبه دارد.

پتروشیمی دهدشت به شرکت‌های پایین‌دستی بیدبلند و پتروشیمی گچساران مرتبط می باشد و در این چرخه بسیار با اهمیت است و در حال حاضر ۵۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند که ۷۰ درصد آنها را نیروهای بومی تشکیل می‌دهند.

عملیات اجرایی ساختمان‌های صنعتی و دیوارهای حائل پتروشیمی دهدشت اجرا شده و روند اجرایی طرح با سرعت خوبی در حال اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.