تولید ۸ میلیاردی انرژی خالص در نیروگاه نکا

تولید انرژی خالص نیروگاه نکا از مرز ۸ میلیارد و ۳۱۱ میلیون کیلو وات ساعت گذشت.

حسینعلی تازیکی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت:نیروگاه شهید سلیمی نکا از ابتدای امسال تا پایان بهمن بیش از ۸ میلیارد و ۳۱۱ میلیون و ۹۱۰ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

او افزود: نیروگاه شهید سلیمی نکا در بهمن ماه امسال نیز بیش از ۵۸۹ میلیون و ۲۰۳ هزارکیلووات ساعت انرژی تولید کرد که از این میزان تولید بیش از ۵۶۰ میلیون و ۹۰۸ هزارکیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

تازیکی گفت: طی یازده ماه گذشته ۸۰.۵ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخار و ۱۹.۵ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد و در این مدت حدود ۸۶ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

او افزود: برای ایجاد آمادگی تولید پایدار در دوران پیک مصرف فصل تابستان، تعمیرات اساسی واحد دو گازی و بویلر ۲ بازیاب در بلوک سیکل ترکیبی آغاز خواهد شد که به مدت ۹۰ روز به طول می‌انجامد.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخارسیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار