رونمایی کتاب «قالان سوزلر» نوشته همایون علیدوستی در شهرکیان

کتاب «قالان سوزلر» نوشته همایون علیدوستی به همت اداره‌کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد و حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

آیین رونمایی و بررسی کتاب «قالان سوزلر» نوشته همایون علیدوستی با حضور جمعی از مسئولین بومی و محلی، شعرا، فرهیختگان و دوستداران شعر و ادب فارسی به همت اداره‌کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد و حوزه هنری اتقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در محل ارگ سهر کیان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از نویسنده این کتاب بابت توجه به فرهنگ بومی و محلی، وجود اشعار زیبا و پر مفهوم این کتاب که با درونمایه‌ای از امثال و حکم ترکی و تعابیر و قصه‌های شنیدنی کوتاه نوشته شده است را نشان دهنده دغدغه این شاعر نسبت به زنده نگهداشتن فرهنگ دیرپای مناطق ترک نشین اعلام کرد و افزود: جمع آوری تاریخ شفاهی و تألیف آثاری با محتوا‌هایی این‌چنین، سختی‌ها، مشکلات و در عین حال شیرینی‌های خود را دارد که نویسنده با قلمی شیوا و تبعی لطیف این اثر ماندگار را به رشته نظم درآورده است.


بیشتر بخوانید


احسان قائدی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان نیز، حمایت از کتب نویسنده‌های استانی را بخشی از سیاست‌های حوزه هنری در پاسداشت ارزش‌ها و حفظ میراث گذشتگان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در این کتاب مفاهیمی نظیر فرائض دینی، عبرت‌های تاریخی، آموزه‌های اخلاقی و مفاهیم تربیتی بسیاری وجود دارد نگارش این کتاب می‌تواند ضمن ایجاد پیوند در بین اقوام ترک‌نشین زمینه حفظ ضرب المثل‌ها و آداب و رسوم کهن گذشته را فراهم کند.

در این برنامه مظاهر نیکخواه استاد دانشگاه و منتقد این اثر، ضمن معرفی کتاب و پرداختن به نوع کلمات و سبک نگارش آن، این مجموعه را اثری ارزشمند و ماندگار برای نسل آینده عنوان کردند که می‌تواند تاثیری عمیق و ماندگار در مخاطب ایجاد کند.

خوانش اشعاری با دونمایه طنز توسط جمعی از شعرا از جمله احمد رفیعی، منصور دهقان، مرید محمدی و بهادر قاسمی پایان‌بخش شیرین این مراسم بود.

گفتنی است: منظومه ترکی «قالان سوزلر» به معنی «حرف‌های ماندگار» در یک هزار بیت و ۲۴۵ صفحه به همت حوزه هنری و توسط انتشارات کجاوه سخن به چاپ رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار