شناسایی یک درمان موثر جدید برای بیماران مبتلا به پارکینسون

محققان از طریق امواج صوتی، یک درمان موثر جدید برای بیماران مبتلا به پارکینسون را شناسایی کردند.

یک مطالعه جدید نشان داده است که امواج صوتی متمرکز می‌تواند به طور موثر به درمان بیماران مبتلا به  پارکینسون کمک کند و منجر به بهبود قابل توجه در این بیماران شود.

بر اساس این مطالعه که توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند انجام شده، این درمان غیرتهاجمی منجر به بهبود قابل توجهی در لرزش، توانایی‌های حرکتی و سایر علائم فیزیکی می‌شود.

پیگیری‌ها نشان داده که دو سوم از این بیماران پس از یک سال درمان کامل به این روش، در آزمایش‌ها وضعیت بهتری داشته ند.

این مطالعه شامل ۹۴ شرکت کننده مبتلا به بیماری پارکینسون بود که در طول مطالعه تحت درمان اولتراسوند متمرکز بر مغز قرار گرفتند.

پس از ۳ ماه پیگیری، محققان به این نتیجه رسیدند که ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگانی که تحت درمان اولتراسوند قرار گرفته‌اند به اندازه‌ای بهبود یافته‌اند که درمان را موفقیت‌آمیز بدانند.

هاوارد آیزنبرگ، استاد جراحی مغز و اعصاب و مؤلف این مطالعه گفت: «این یافته‌ها بسیار امیدوارکننده هستند و به بیماران پارکینسونی نوع جدیدی از درمان را ارائه می‌دهند تا علائم خود را بدون جراحی و بدون خطر عفونت جدی یا خونریزی در مغز مدیریت کنند.»

علائم بیماری پارکینسون شامل لرزش مداوم و غیر ارادی، سفتی، مشکل در تعادل و هماهنگی است.  تاکنون درمانی برای این بیماری وجود ندارد، اما برخی درمان‌ها به بهبود علائم و کاهش سرعت پیشرفت بیماری کمک می‌کند.

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.