از فواید آب درمانی چه می‌دانید؟

آب درمانی فواید بسیاری دارد که یکی از آن ها تحریک سیستم ایمنی بدن است.

از هزاران سال پیش، آب درمانی برای التیام بیماری‌ها و تروما حیاتی بوده است. آب درمانی روشی است که در آن از آب سرد و گرم برای بازگرداندن سلامتی استفاده می‌شود.

وقتی اکثر مردم کلمه «آب درمانی» را می‌شنوند، به تنقیه فکر می‌کنند. با این حال، روش‌های آب درمانی باستانی و مدرن بر استفاده خارجی از آب برای تحریک طیف گسترده‌ای از دگرگونی‌ها در بدن، از جمله تحریک سیستم ایمنی، تعدیل تب، کاهش التهاب، و تغییر گردش خون در قسمت‌های خاص بدن تمرکز دارند.

راه‌های مختلفی برای استفاده از مزایای آب برای سلامتی در خانه وجود دارد. شیوه نامه  آب درمانی خاصی وجود دارد که می‌تواند طیف وسیعی از شرایط را با تجربه یا تجهیزات محدود مورد نیاز درمان کند، از جمله:

جابه جایی بین  برنامه‌های سرد و گرم
آب سرد و گرم زمانی که برای دوره‌های زمانی مختلف روی بدن استفاده شود اثرات متفاوتی دارد. قرار گرفتن در معرض آب داغ تا پنج دقیقه باعث افزایش گردش خون می‌شود. پس از پنج دقیقه، گرما باعث رکود (که به آن گرفتگی نیز می‌گویند) و ایجاد درد می‌شود. مصرف آب سرد تا ۱ دقیقه گردش خون را بهبود می‌بخشد، اما بیش از ۱ دقیقه گردش خون را مختل می‌کند.

جایگزینی برنامه‌های گرم و سرد در یک منطقه موضعی باعث افزایش گردش خون و کاهش تراکم می‌شود. این روش ساده درد و تورم مرتبط با آسیب‌های حاد، عفونت گوش، عفونت سینوسی، رگ به رگ شدن، سردرد و سایر شرایط را کاهش می‌دهد. برای بهبود گردش خون، آب گرم را حداکثر به مدت پنج دقیقه و آب سرد را حداکثر یک دقیقه سرد عمال کنید، همیشه با استفاده از آب گرم شروع و با استفاده آب سرد تمام کنید. اگر برای درمان عفونت گوش از این روش استفاده می‌کنید، تا ۳۰ دقیقه از گرما به تنهایی استفاده کنید.

به طور کلی، هر چه تضاد دما بین برنامه‌های گرم و سرد بیشتر باشد، اثر درمان قوی‌تر است. برای کودکان، افراد مسن و افراد دارای معلولیت، دمای بالا را کاهش دهید.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.