چین از طرح صلح روسیه و اوکراین رونمایی کرد

وزارت خارجه چین از طرح ۱۲ ماده‌ای خود برای صلح در اوکراین که شامل آتش‌بس و پایان تحریم‌های غرب علیه روسیه است، رونمایی کرد.

چین در این طرح بر آغاز گفتگو‌های صلح میان مسکو و کی‌یف، آتش‌بس، پایان تحریم‌های غرب علیه روسیه، اتخاذ تدابیری برای تضمین امنیت تاسیسات هسته‌ای، ایجاد گذرگاه‌های بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان و گام‌هایی در راستای تضمین صادرات غلات تاکید کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، طرح صلح چین همچنین بر مواضع این کشور مبنی بر «تضمین موثر حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی» همه کشور‌ها تاکید و خواستار پایان «ذهنیت جنگ سرد» شده است.

پکن همواره بر بی‌طرفی در قبال جنگ اوکراین تاکید کرده، اما در عین حال گفته که روابط چین با روسیه «هیچ محدودیتی» نخواهد داشت. چین از ارسال تسلیحات به اوکراین انتقاد و آن را «دمیدن بر آتش» جنگ توصیف کرده است.

طرح صلح چین همزمان با نخستین سالگرد جنگ اوکراین منتشر شده و قرار است شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین امروز «سخنرانی صلح» ایراد کند.

مجمع عمومی سازمان ملل در آستانه سالگرد جنگ به درخواست اوکراین و غرب یازدهمین نشست اضطراری خود درباره جنگ اوکراین را برگزار کرد و قطعنامه‌ای درباره به رای گذاشت.

این قطعنامه با ۱۴۱ رای موافق، هفت رای مخالف و ۳۲ رای ممتنع تصویب شد. ایران، چین و هند از جمله کشور‌هایی بودند که به این قطعنامه غیرالزام‌آور رای ممتنع دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
مثل طرح صلح ایران وعراق میمونه،، اگه این طرح خوبه وسرزمینهای اوکراین در تصرف روسیه باقی بمونه چرا اونموقعه ما قبول نکردین، تمامیت ارضی هر کشوری بالاترین خواسته اون کشوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
اوکراین تا گرفتن منطقه کریمه و غرامت جنگی پیش خواهد رفت به بعدش هم نمیتوان اطمینان کرد جنگ پایان یابد مگر روسیه تسلیم شود که خیلی باور کردنش دشوار است اما احتمال پیروزی اوکراین بعد از چند سال وجود دارد و جنگ هسته ای نمیشه.
Czechia
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
فعلا فریز در برابر فریز بهترین حالته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
احسنت


جهان تشنه صلح ، آرامش و امنیت
آخرین اخبار