رئیس جمهور وارد ارومیه شد/ آب از کانی‌سیب راهی دریاچه شد +فیلم

سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان به منظور افتتاح کانال انتقال آب به دریاچه ارومیه با استقبال مسئولان استانی از جمله حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان اجرایی این استان از طریق فرودگاه بین المللی شهید باکری وارد ارومیه شد.

در این سفر، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و جمعی از مسئولان مرتبط با طرح‌های احیای دریاچه ارومیه رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه

رئیس جمهوری کشورمان سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه را افتتاح کرد این سامانه که بزرگترین طرح زیست محیطی کشور به شمار می رود شامل ۳۵/۷ کیلومتر تونل و ۱۱ کیلومتر کانال در فاز اول سالانه ۳۰۰ میلیون متر معکب و در مرحله دوم ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب را از سد کانی سیب به دشت نقده و حوزه آبریز دریاچه ارومیه منتقل می‌کند.

مراسم افتتاحیه بزرگترین طرح زیست محیطی خاورمیانه، در روستای بیگم قلعه در شهرستان نقده محل خروجی تونل ۳۶ کیلومتری انتقال آب از سد کانی سیب به کانال روباز برگزار شد.

ورود رئیس جمهور به محل افتتاح کانال انتقال آب به دریاچه ارومیه
 

بسته انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه شامل سد کانی سیب با ظرفیت ۲۲۰ میلیون متر مکعبی، یک تونل ۳۵.۶ کیلومتری و یک کانال بتونی ۱۱ کیلومتری است که به رودخانه «گدار» متصل و پس از طی حدود ۲۸ کیلومتر سالانه نزدیک به ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب وارد پیکره دریاچه ارومیه خواهد کرد.

این طرح که با اعتبارات صندوق توسعه ملی و توسط قرارگاه خاتم الانبیا اجرا شده یک شاهکار مهندسی ایرانی است تا جاییکه بسیاری از رسانه‌های آن ور آبی نیز از اتمام این طرح در شرایط سخت تحریمی انگشت به دهان مانده‌اند.

سه سفر در یک سال

رئیس جمهوری کشورمان امسال برای سومین بار به استان آذربایجان غربی سفر می کند. مقصد بیست و یکمین سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی ارومیه بود که سی ام اردیبهشت ماه اتفاق افتاد و شانزدهم بهمن نیز برای بازدید از مناطق زلزله زده خوی به شهرستان خوی در آذربایجان غربی سفر کرد و امروز جمعه نیز برای افتتاح شاهکار مهندسین ایرانی به استان آذربایجان غربی سفر کرده است.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
آقای ریس جمهور به جای اینکه دنبال برنامه های چرند باشید بهتر است به فکر تنظیم بازار وکالاهای اساسی ملت باشید قبل از آنکه دیگر این اوضاع جمع نشود مهار تورم مهم ترین کار دولت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
آقای رئیسی دیگه دوستت ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
در گذشته اشتباه بزرگ زیست محیطی به دلیل فشارهای گروهی از مردم که فقط به منافع زودگذر خود فکر کردند و حق‌آبه دریاچه را با چاههای عمیق ربودند باعث شده هزاران میلیارد سرمایه کشور صرف شود تا آنچه خداوند به طور طبیعی و دقیق برای دریاچه فراهم کرده بود به حال اول بازگردانند
هنوز هم نمیتوان مطمئن بود آیا این شیوه جواب خواهد داد یا نه؟ ان شاءالله سرنوشت دریاچه ارومیه عبرتی باشد برای مردم و مسئولین برای جلوگیری از دخالتهای عجولانه و منفعت طلبانه در طبیعت
Iran (Islamic Republic of)
طرفدار رئیسی
۱۸:۲۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
دمت گرم رئیس جمهور خوب دهن دشمن هات رو بستی! و روحانی ک هشت سال بود تورم و گرونی و قیمت دلار و خودرو گران شد و شما ک نزدیک دوسال اومدی دیگران تورم را میندازن ب این دولت اوقت روحاحنی 8 سال بود رئیسی نزدیک دو سال اومده تورم رو میندازن گردن رئیسی و لعنت بر دشمنان رئیسی وسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
دلار چی شد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
مواظب باشید آب نبرتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
یه چندتا پالایشگاه یا کارخونه بزنه جوانای کل شهر بیکاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
زاینده رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
درود بر مهندسان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
درود بر مهندسان ایرانی