چینی‌ها جای تسلا را می‌گیرند؟

بر اساس تحلیل‌های رویترز، شرکت‌های چینی و رقبای تسلا برای گرفتن تسلط این شرکت بر بازار خودرو‌های برق تلاش می‌کنند.

ایلان ماسک با یک چالش حیاتی روبرو خواهد شد تا سرمایه‌گذاران را متعاقد کند، حتی با وجود اینکه فاصله رقبای چینی با این شرکت در حال کم شدن است، اما تسلا همچنان می‌توان پیشگام خودرو‌های الکتریکی باشد و یک جهش دیگر رو به جلو داشته باشد.

بر اساس تحلیل رویترز از داده‌های فروش جهانی و منطقه‌ای خودرو‌های الکتریکی، شرکت تسلا در سال ۲۰۲۲ تولیدکننده شماره یک خودرو‌های برقی در سراسر جهان بود، اما شرکت BYD چین و سایر رقبا به سرعت در حال کم کردن این فاصله هستند. شرکت BYD در فروش خودرو‌های برقی سال گذشته در منطقه آسیا و اقیانوسیه از تسلا پیشی گرفت، از طرفی گروه فولکس واگن از سال ۲۰۲۰ پیشتاز خودرو‌های برقی در اروپا بوده است. اگرچه تسلا برتری فولکس‌واگن را در اروپا کاهش داد، اما این خودروساز آمریکایی در آسیا-اقیانوسیه و همچنین بازار داخلی خود با داغ شدن فضای رقابتی تسلیم شد.

مهم‌ترین چالش‌های تسلا از سوی خودروسازان معتبر و گروهی از تولیدکنندگان خودرو‌های برقی چینی است. طی دو سال آینده، رقبای تسلا شامل شرکت جنرال موتورز، فورد موتور، مرسدس بنز، هیوندای موتور و فولکس واگن تعداد زیادی خودروی الکتریکی جدید را از شورلت با قیمت کمتر از ۳۰ هزار دلار گرفته تا سدان‌ها و SUV‌های لوکس با قیمت بالای ۱۰ هزار دلار عرضه خواهند کرد.

در چین، تسلا مجبور شد قیمت مدل‌های پرفروش خود را تحت فشار فزاینده تولیدکنندگان داخلی چینی از جمله BYD، برند Zeekr و جیلی کاهش دهد. اگر سازنده باتری‌های چینی برنامه‌های خود را برای تخفیف قابل توجه در باتری‌های مورد استفاده در وسایل نقلیه‌شان را دنبال کند، سازندگان خودرو‌های برقی چین می‌توانند یک امتیاز مثبت دیگر نسبت به شرکت تسلا کسب کنند.

ایلان ماسک به سرمایه گذاران گفته است که تسلا می‌تواند پیشتازی خود را در هزینه‌های تولید خودرو‌های برقی حفظ کند. ماسک در ژانویه به تحلیلگران گفت: فناوری ساخت مهمترین نقطه قوت بلندمدت ما خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار