مجارستان با تمدید تحریم‌های روسیه مخالفت کرد

مجارستان می‌گوید اتحادیه اروپا قصد دارد تحریم‌های پیشین علیه مسکو را تمدید کند اما بوداپست با این اقدام مخالف بوده و حمایتی نکرده است.

پیتر سیجارتو، وزیر امور خارجه مجارستان می‌گوید: «اتحادیه اروپا در میانه بحث‌ها در خصوص بسته تحریمی دهم، تلاش کرد تحریم‌های پیشین علیه روسیه را از شش ماه به یک سال افزایش دهد، اما بوداپست از آن حمایت نکرد».

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه مجارستان گفت: «ما به این روش پایبند بودیم که لیست تحریم‌ها باید هر شش ماه یکبار بازنگری شود. تلاش شد تا آن را به ۱۲ ماه افزایش دهند، اما ما آن را رد کردیم تا در حد شش ماه باقی بماند».

سیجارتو همچنین گفت که اتحادیه اروپا به تلاش برای اعمال تحریم‌ها علیه صنعت هسته‌ای روسیه ادامه خواهد داد، اما مجارستان هرگز با این موضوع موافقت نخواهد کرد.

وی گفت: «ما مجبور شدیم [در خصوص تحریم‌ها با سایر کشور‌های اتحادیه] بجنگیم و در آینده نیز باید بجنگیم، تا آنجا که من تحولات را می‌بینم، فعلا باید اتحادیه را از تحریم حوزه هسته‌ای روسیه دور نگه داریم. برخی کشور‌های اتحادیه در تلاش هستند تا گزینه تحریم هسته‌ای روسیه را روی میز بگذارند. این چیزی است که ما هرگز با آن موافق نیستیم. این چیزی است که قطعا آن را وتو خواهیم کرد».

سیجارتو می‌گوید: «انرژی یک مسئله فیزیکی است که هیچ ربطی به سیاست یا ایدئولوژی ندارد». وی ادامه داد اگر مجارستان نتواند ساخت نیروگاه هسته‌ای پاکس ۲ خود را با همکاری روسیه به پایان برساند، مهم‌ترین رکن تضمین امنیت انرژی بلند مدت خود را از دست خواهد داد.

گفتنی است، روز پنج شنبه، اتحادیه اروپا بار دیگر بر سر بسته دهم تحریمی علیه روسیه به توافق نرسید و گفتگو‌ها قرار است روز جمعه ادامه یابد. مجارستان تا کنون بارها با اعمال تحریم‌ علیه روسیه مخالفت کرده است. این کشور ۸۵ درصد گاز و ۶۵ درصد نفت خود را از روسیه دریافت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار