از سرگیری مذاکرات هاب گازی ترکیه در آینده نزدیک

منابع می‌گویند مذاکرات هاب گازی ترکیه که به دلیل زلزله شدید در این کشور به حالت تعلیق درآمده بود، به زودی از سر گرفته می‌شود.

یک منبع آگاه به خبرگزاری اسپوتنیک گفته است مذاکرات در مورد هاب گازی بین آنکارا و مسکو که به دلیل زلزله ویرانگر ترکیه به حالت تعلیق درآمده بود، در آینده نزدیک از سر گرفته می‌شود.

این منبع که زلزله ترکیه را «فاجعه قرن» نامیده می‌گوید زمین‌لرزه سبب تغییراتی در برنامه‌ها شده است، اما به هر حال پروژه هاب گازی برای ترکیه اولویت محسوب می‌شود. وی همچنین گفت هزینه پروژه هاب گاز در ترکیه نهایی نشده است و طرفین در حال توافق بر روی جزئیات هستند.

پیش از این گزارش شده بود که نشست بین المللی مصرف کنندگان و تامین کنندگان گاز در هاب گازی که قرار بود در ماه فوریه در استانبول برگزار شود، به دلیل زلزله ویرانگر در این کشور به تاریخ دیگری موکول شده است.

در اکتبر ۲۰۲۲، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رهبر ترکیه، به دولت‌های خود دستور دادند تا امکان ایجاد یک هاب گازی در ترکیه را فراهم کنند. به گفته الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، این ایده نه تنها شامل ایجاد یک پلتفرم تجاری در ترکیه است، بلکه توسعه زیرساخت‌ها و افزایش حجم عرضه گاز به اروپا را نیز در برمی‌گیرد. وی می‌گوید کشور‌های دیگر نیز از جمله الجزایر، قطر و آذربایجان می‌توانند به عنوان تامین کننده به این پروژه بپیوندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار