رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت خبر داد؛

مرحله اول واکسیناسیون تکمیلی اتباع خارجی به پایان رسید

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت ۹۴۳ هزار نفر در مرحله اول واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیرایرانی واکسینه شده اند.

زهرایی رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت درباره کمپین واکسیناسیون تکمیلی در جمعیت پناهندگان و اتباع غیر ایرانی با هدف ایجاد محافظت در برابر بیماری فلج اطفال و سرخک که از ۱۰ دی ماه آغاز شده بود، گفت: برنامه با محوریت اتباع غیر ایرانی در گروه سنی زیر ۱۵ سال در ۲۷ دانشگاه علوم پزشکی که بیشترین جمعیت اتباع غیرایرانی را تحت پوشش داشتند، به اجرا درآمد و حدودا نیمه بهمن ماه بخش اول این کمپین که انجام واکسیناسیون تکمیلی بود به پایان رسید.

وی افزود: مرحله دوم کمپین مربوط به غربالگری و بیماریابی سل است که در تعدادی از دانشگاه‌ها آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت.

زهرایی با اشاره به اینکه در بخش اول این کمپین خدمات واکسیناسیون قطره خوراکی واکسن فلج اطفال و واکسن دوگانه سرخک و سرخجه ارائه شده است، تصریح کرد: تیم‌های بهداشتی به خوبی عمل کردند و حتی از هدف پیش‌بینی شده که حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت بود عبور کرده و به عدد واکسیناسیون ۹۴۳ هزار نفر رسیدیم.

زهرایی با بیان اینکه بدیهی است در کانون‌های با جمعیت غالب غیر ایرانی، خانواده‌های ایرانی هم ساکن هستند، اظهار کرد: در مناطق پرخطر که امکان ضعف پوشش واکسیناسیون منطقه بالا بود، ایرانیان نیز مشابه با اتباع غیر ایرانی تحت پوشش عملیات قرار گرفتند.

وی افزود: با این حساب در پوشش واکسیناسیون تفکیکی، سهم پوشش اتباع غیر ایرانی حدود ۸۴۲ هزار نفر و سهم اتباع ایرانی حدود ۱۰۱ هزار نفر بوده است. عمده اتباع نیز جمعیت اتباع افغانستانی بودند و تعداد کمی هم اتباع پاکستانی تحت واکسیناسیون قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار