امامی گفت: اگر به موسیقی و شاخه‌های هنری همچون موسیقی عاشیقی به عنوان فرصت نگاه کنیم باعث وحدت داخلی و دوستی بین ملت‌ها خواهد شد.

سید مجید امامی، در آئین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی فجر آذربایجان شرقی، با اشاره به غنای این عرصه هنری در ابعاد بومی و محلی نقاط مختلف کشور بیان کرد: برای نمونه، موسیقی عاشیقلار یک مولفه اقتدار و استوانه مهم در حوزه فرهنگی خطه آذربایجان شرقی است و برگزاری استانی چنین جشنواره‌هایی نیز با هدف تمرکز زدایی از تهران و توجه و احیای موسیقی‌های اصیل و عمیق مانند عاشیقی صورت می‌گیرد.

او با تأکید بر این که باید در هنرستان‌ها و موسسات آموزش موسیقی و البته رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی به این نوع از موسیقی بیشتر پرداخته شود، گفت: موسیقی فقط ساز و آواز نیست بلکه سوز و شاعری و ترکیبی از هنرهاست و با توجه به همین ویژگی است که هنری، چون موسیقی عاشیقی توانسته بستر و فضا‌های مختلفی را با خود همراه کند و بخش مهمی از تاریخ آذربایجان با این موسیقی و نوا آمیخته است.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: مردم با چنین هنر‌ها و موسیقی‌هایی زندگی کرده و غم و شادی و فرهنگ خود را با آن تجربه کرده اند و توجه به چنین حوزه‌هایی رسالت ما در عرصه توسعه فرهنگ عمومی است و باید به این سمت حرکت کنیم که نسل جوان و نوجوان با هنرهایی، چون موسیقی عاشیقی بیشتر و پیشتر از قبل، مأنوس و همراه باشند چرا که چنین هنر‌هایی نمود فرهنگی اقوام کشور و مایه وحدت ملی هستند.

امامی افزود: باید بتوانیم با ترتیب دادن هفته‌ها و ماه‌های موسیقی، شاخه هایی چون عاشیقی را به عنوان وجه وحدت و روابط سالم بین فرهنگی نه تنها میان استان‌های کشور بلکه کشور‌های دوست و همسایه تعریف کنیم، چون اگر به این عرصه به عنوان فرصت نگاه کنیم، به طور حتم باعث وحدت داخلی و دوستی بین ملت‌ها خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار