فراهم کردن تمامی امکانات برای پذیرایی از مسافران نوروزی

استاندار در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر بر بسیج همه امکانات استان برای استقبال از گردشگران نوروزی تاکید کرد.

استاندار در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به شروع سفر‌های نوروزی از نیمه دوم اسفند گفت: با توجه به قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر عبور مسافران استان‌های مختلف باید با بسیج همه امکانات و با برنامه ریزی مناسب ماندگاری مسافران و گردشگران را در استان بیشتر کنیم.

 قناعت مهمترین دغدغه ستاد خدمات سفر را تامین ایمنی سفر دانست و گفت: سال گذشته خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جاده‌ای رتبه اول کشور را بدست آورد و امسال هم باید همه دستگاه‌های امدادی تمرکز خود را بر امداد رسانی، کنترل ترافیک و کاهش تصادفات قرار دهند.

او با اشاره به لزوم آمادگی امکانات استان برای اسکان گردشگران گفت: در ایام نوروز تنظیم بازار و تامین اقلام ضروری مردم هم باید بطور جد در دستور کار باشد.

استاندار با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و روستا‌ها و عشایر، بویژه در مسیر‌های اصلی و همچنین راه اندازی بازارچه‌ها در مناطق مختلف استان گفت: شهرداران هم باید زیباسازی شهر‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی و فضای شهر‌های را برای فصل بهار و استقبال از نوروز آماده کنند.

 قناعت به بازدید خود از برخی اماکن تفریحی اشاره کرد و گفت: در این بازدید‌ها در بخش امکانات بهداشتی مشکلاتی وجود داشت که باید در ایام نوروز این مشکلات رفع شود.

شاهبیکی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هم به راه اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در ورودی شهر‌ها اشاره کرد و گفت: قرار است در مناطق مختلف استان ۵۸ بازارچه با ۵۸۳ غرفه راه اندازی شود.

سردار فرشید فرمانده انتظامی استان هم از تشکیل قرارگاه نوروزی توسط پلیس خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تردد در این ایام،

نگران افزایش تصادفات هستیم که باید با برنامه ریزی و کمک همه دستگاه‌ها سفر‌های ایمن را رقم بزنیم.

زارع قائم مقام صدا و سیمای استان هم با اشاره به اینکه شبکه خاوران از نیمه اسفند به استقبال از نوروز خواهد رفت گفت:علاوه بر برنامه تحویل سال و اطلاع رسانی در خصوص راه‌ها و وضعیت جوی، معاونت‌های مختلف سیما، صدا، خبر و فضای مجازی هم برنامه‌های مختلفی با موضوعات مختلف تدارک دیده اند.

برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی، اجرای مراسم سنتی و آیینی، برپایی سیاه چادر‌های عشایری، نظارت بر بازار از جمله برنامه‌های دیگر دستگاه‌های اجرایی برای استقبال از نوروز خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار