شناسایی۱۶۴ تبعه غیرمجاز در واحد‌های اقتصادی لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۶۴ تبعه از کشور‌های دیگر که به صورت غیرمجاز در واحد‌های اقتصادی استان بکار گرفته شده بودند شناسایی و از محل کار اخراج شدند.

علی جهانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: برخی کارفرمایان به واسطه امرار معاش و کار در بنگاه‌های اقتصادی با حقوق اندک، اتباع غیرمجاز را به صورت غیر قانونی استخدام و فرصت‌های شغلی استان را به این افراد واگذار می‌کنند.

وی ادامه داد: در این راستا یکی از مهمترین برنامه ها، بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی در این زمینه می‌باشد که امسال ۱۰ هزار ۳۹ مورد بازرسی از این واحد‌ها انجام شده است.

جهانی نسبت به پیامد‌های به کار گرفتن اتباع بیگانه غیر مجاز در واحد‌های اقتصادی استان هشدار داد و گفت: بر اساس بند "ج" ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمد‌های دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد هر کارگر برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

وی به گشت مشترک بازرسان این اداره کل با نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: امسال با همکاری نیروی انتظامی ۱۰۲ مورد بازرسی در سطح واحد‌های اقتصادی استان انجام و منجر به شناسایی ۱۶۴ تبعه بیگانه غیر مجاز شد.

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت بیکاری در استان و اشغال این فرصت‌ها توسط افراد بیگانه غیر مجاز، شناسایی و اخراج آنان از محیط‌های کاری در دستور کار قرار گرفت و ۹۱ نفر از هموطنان متقاضی اشتغال در واحد‌های اقتصادی جایگزین شدند.

به گفته جهانی هفت کارفرما که اتباع بیگانه غیر مجاز را در واحد‌های خود بکارگیری کرده بودند، ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.