تعرض نافرجام به چغازنبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از تعرض نافرجام به معبد جهانی چغازنبیل زیگورات خبرداد.

محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: به منظور توجه بیش از پیش به زیر ساخت‌های گردشگری و حفاظتی دو پایگاه  میراث جهانی چغازنبیل و شوش، اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

او می‌گوید: طی بازدیدی که به همراه کارشناسان اداره کل و مجموعه میراث جهانی چغازنبیل صورت گرفت، مشخص شد که مجموع آجرکتیبه‌های چغازنبیل هم اکنون در سراسر بدنه این بنا به وضوح و بدون هرگونه تغییری قابل مشاهده هستند و پایش‌های میدانی به صورت روزانه و مستمر در حال انجام است.

او می‌گوید: در پی این تعرض نافرجام، ضریب امنیتی و تعداد نیرو‌های یگان حفاظت محوطه چغازنبیل و فضای پیرامونی آن ارتقاء داده شد و بر همین اساس گشت‌های شبانه و نامحسوس به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.  

ارسطو زاده گفت: با هدف صیانت از آثار ارزشمند میراث جهانی و به منظور توجه بیش از پیش به زیر ساخت‌های گردشگری و حفاظتی دو پایگاه  میراث جهانی چغازنبیل و شوش، اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

به گفته او با برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد از محل اعتبار پیش گفته علاوه بر حفاظت مستمر هر دو مجموعه جهانی، باهدف پشتیبانی حفاظت فیزیکی زیرساخت‌های مورد نیاز ارتقاء یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.